خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی شرکت رجاء:

مهمانداران تعدیل نمی‌شوند

مدیر روابط عمومی شرکت حمل و نقل رجاء گفت: با اجرای طرح کاهش تعداد مهمانداران قطارهای مسافری رجاء، هیچ مهمانداری تعدیل نمی‌شود.

«رامین قلی‌نژاد»، مدیر روابط عمومی شرکت حمل و نقل رجاء در گفتگو با ایلنا؛ ضمن تایید نگرانی کادر مهمانداری شرکت رجاء گفت: این نگرانی بی‌مورد است چراکه قرار نیست مهمانداران تعدیل شوند.

وی در توضیح این مطلب افزود: براساس تصمیمات گرفته شده، طرح کاهش مهمانداران که براساس تخمین تعداد مسافر سالن‌ها انجام خواهد شد، به تعدیل نیرو نمی‌انجامد.

قلی‌نژاد گفت: همه مهمانداران در شرکت‌های پیمانکاری خود می‌مانند و براساس نوبت بندی اعزام، به قطار‌ها فرستاده می‌شوند.

وی در رابطه با احتمال کاهش شیفت‌کاری مهمانداران و کاهش دستمزد متناسب با آن گفت: این احتمال وجود دارد که در تعداد شیفت‌های کاری و دستمزد‌ها، مقداری کاهش داشته باشیم اما در درازمدت و با به‌کارگیری قطارهای جدید این مشکل رفع خواهد شد.

قلی‌نژاد در عین حال در رابطه با اعتراضات کارگران پیمانی رجاء در روزهای گذشته گفت: رجاء با شرکت‌ها قرارداد خدمت منعقد می‌کند و تعهدی نسبت به پرسنل پیمانکاری ندارد.

وی افزود: در رجاء تعدادی شرکت راهبری هستند که در مناقصه‌ها شرکت می‌کنند در نتیجه پس از اینکه یک شرکت جدید در مناقصه برنده شد، الزامی در به‌کارگیری کارگران شرکت قبلی ندارد و این مساله به بیکاری کارگران می‌انجامد.

وی در پایان در رابطه با تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی جمعی از کارگران پیمانکاری گفت: تعویق در پرداخت مطالبات کارگران محتمل است چراکه در مواردی رجاء کمبود نقدینگی پیدا می‌کند و شرکت نیز آن گونه که در قرارداد آماده توانایی مالی ندارد و درنتیجه مطالبات کارگران دیر پرداخت می‌شود.

قلی‌نژاد در پایان تاکید کرد: بدون تردید، شرکت رجاء بحث تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران را دنبال خواهد کرد.

کد خبر : ۳۳۳۴۱۴