خبرگزاری کار ایران

فرانسه سراسر ماه می را در اعتصاب می‌گذراند/سرابِ عدالت رئیس‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۳۸

اعتصاب کارگران شرکت راه‌آهن سراسری فرانسه به این شرکت خسارت هنگفتی زده است. با این حال آنها مصر هستند که سراسر ماه می را در اعتصاب بگذارانند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانسه ۲۴، «گیوم پپی» رئیس شرکت راه‌آهن سراسری فرانسه به رادیو فرانسه اعلام کرده است که اعتصاب کارگران این شرکت در چند ماه گذشته، ۳۰۰ میلیون دلار به این شرکت خسارت وارد کرده است. معترضان همچنان اصرار دارند که اعتصاب‌های خود را در سراسر ماه می ادامه دهند تا دولت از تصمیم خود مبنی بر تغییر قراردادهای کار آنها کوتاه بیاید.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه با ارائه لایحه‌ای به پارلمان، حق استخدام مادام‌العمر، افزایش خودکار سالیانه دستمزد و بارنشستگی پیش از موعد را از کارگران گرفت. استدلال وی این است که چون بدهی این شرکت به شدت بالا رفته، باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

از قرار معلوم افزایش بدهی شرکت راه‌آهن سراسری فرانسه مربوط به قراردادی است که این شرکت با شهرداری‌ها منعقد کرده است. بر مبنای آن دولت به هر شهری که قطارها وارد آنها می‌شوند، مبالغی می‌دهد تا به درآمدزایی آنها کمک کند.

کارگران می‌گویند دولت برای خود بی‌جهت بدهی ایجاد کرده است و حالا می‌خواهد از جیب آنها بزند تا گرفتاری خود را حل کند. معترضان همچنین تاکید دارند که مکرون در مبارزات انتخاباتی خود وعده عدالت داد اما عدالتی که وعده داده به ناکجا آباد ختم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز