خبرگزاری کار ایران

محجوب در مراسم روز جهانی کارگر:

حداقل‌بگیران تامین اجتماعی ناراضی هستند/بند «ز» باید از بودجه امسال حذف شود/وزارت بهداشت تیرماه آماده پاسخگویی به جامعه کارگری باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۳۶

علیرضا محجوب گفت: ما کارگران از دولت و وزارت بهداشت به خاطر دست‌اندازی به اموالمان ناراضی هستیم و اگر صدای اعتراض ما شنیده نشود، در تیرماه بیشتر اعتراض خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در روز جهانی کارگر بعد از تجمع کارگران در مقابل خانه کارگر گفت: دولت با منابعی که در اختیار دارد باید همانطور که به بازنشستگان لشکری و کشوری کمک می‌کند به حداقل‌بگیران سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان نیز کمک کند و آن را به سطح قابل قبولی برساند.

وی با بیان اینکه حداقل‌بگیران تامین اجتماعی از ما ناراضی هستند، گفت: این افراد گلایه دارند چراکه پایین‌ترین مبلغ را دریافت می‌کنند و ترمیم آن تنها از طریق کمک‌های دولت باید انجام شود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به همسان‌سازی گفت: قانون برنامه ششم حکم کرده است که همانندسازی یا همسان‌سازی اجرا شود و همانطور که آقای نوبخت رئیس سازمان تامین اجتماعی قول دادند، امیدواریم این اقدام زودتر عملیاتی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به بند ز تبصره 7 گفت: می‌خواهند براساس این قانون «نه/ بیست و هفتم» از سازمان تامین اجتماعی مطالبه کنند تا به خزانه دولت برود. سوال من از وزیر بهداشت در دو هفته گذشته این بوده است که این چه قانونی است که بدهکار از طلبکار طلب می‌کند؟ ما از دولت و وزارت بهداشت بابت سرانه‌های تامین اجتماعی طلب داریم اما می‌خواهند آن را به خزانه دولت ببرند. با این کار این مختصر مستمری نیز دچار اختلال می‌شود.

وی با بیان اینکه این قانون بی‌توجهی به مستمری‌بگیران و کارگران است، گفت: این بند از قانون بودجه باید حذف شود اگر چه ما به عملکرد سازمان تامین اجتماعی منتقدیم اما فردا چگونه می‌توانیم از آنها مطالبه کنیم وقتی پولی در اختیار ندارند.

وی ادامه داد: یا این قانون را اصلاح کنند یا اعتراض یکایک ما را بشنوند و اگر شنیدند و این قانون را اصلاح کردند جامعه کارگری آرام می‌گیرد در غیر این صورت ما در 25 تیرماه بر سر خواسته‌هایمان می‌ایستیم و آنها اعتراضات بیشتری از ما خواهند دید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شعار امسال اشاره کرده و گفت: مقام معظم رهبری در حمایت از کارگران ایرانی شعار امسال را انتخاب کرده و کالای ایرانی سمبل کارگر ایرانی است امیدواریم در سایه این شعار زیبا مراکز تولید و کارخانه‌های ما دوباره زنده شده و فعالیت خود را از سر گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز