خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی در مراسم روز جهانی کارگر:

آقایان کارفرما به خاطر یک ارزن، شهر را نفروشید/رضایت کارگران را جلب کنید

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۲۵

حسن صادقی با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت گفت: آنهایی که دست در جیب کارگران می‌کنند بدانند کارگران توسری‌خور نیستند و ساکت نمی‌نشینند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در مراسم روز جهانی کارگر با تشریح شرایط سخت کارگران  گفت: این چه منطقی است که به کارگران در روز خودشان؛ مجوزی برای راهپیمایی و بیان خواسته‌ها و مطالباتشان نمی‌دهند.

این فعال کارگری در جمع کارگران اظهار داشت: دلیل اینکه ما میدان صنعت را برای انجام تظاهرات پیشنهاد دادیم این است که وزیر بهداشت میلیاردر دست در جیب کارگران نکند. اگر سیاست این است که همه منابع به سمت دولت برود، یعنی تمام منابع کشور را فدای طرح بند "ز" خواهند کرد و آخرش هم خواهید دید که چه خواهد شد.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی رئیس‌جمهور در روز معرفی کارگران نمونه عنوان می‌کند 52 هزار میلیارد دلار از درآمد نفتی به کارگران بازنشسته پرداخت می‌شود درحالی‌که ریالی پرداخت نکرده‌اند؛ این نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد. شما بهتر از من می‌دانید امروز 118 میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی از دولت است که بعد از انقلاب تا امروز صفر نشده است. یعنی از تاریخ تصویب قانون کار در کشور فقط دو سال آنهم در زمان طاغوت این بدهی صفر شده است.

صادقی گفت: آنچه دریافت می‌کنیم چیزی است که از عرق جبین کارگران به حساب تامین اجتماعی ریختیم تا در آینده دستمان را بگیرد. این از وزیر بهداشت و آن هم از وزیر دولت که نمی‌گذارند ما راهپیمایی کنیم. آقایان کارفرمایی که دل پری از تامین اجتماعی دارید، به خاطر یک ارزن شهر را نفروشید. سازمان تامین اجتماعی چرا با قوانین غیرکارآمد، کارآمدی را از تامین اجتماعی گرفتند؟ چرا این قوانین را اصلاح نمی‌کنید؟ چرا ماده 7 را اصلاح نمی‌کنید و دولت دو تبصره آن را نمی‌بیند و همسانی بین دستمزد کارگران و بازنشستگان را ایجاد نمی‌کنید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنهایی که تصور می‌کنند جامعه کارگری توسری خور است و باید گرسنه نگه داشته شوند و مورد ظلم قرار بگیرند، بدانند که این تصور خلاف دیدگاه امام و رهبر است. امام جمله‌ای را گفتند که در هیچ یک از مجامع بین‌المللی به آن نرسیدند. ایشان فرمودند که خداوند عالم نیز کارگر است. آقای نماینده مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق تذکرات رهبری را یکبار دیگر یادآور می‌شوم که فرمودند آقایان نماینده و دولت قوانینی را تصویب کنید که جنبه دفاع از مظلوم در آن پررنگ باشد.

وی گفت: آیا این قوانین اینگونه است بعد در این شرایط هم اعلام می‌کنند ما ولایتمدار هستیم. ما روز جهانی کارگر را با نیت انجام تظاهرات برگزار کردیم که آن را هم اجازه ندادند. اعلام می‌کنم کارگر ضدانقلاب و مخالف نظام نیست و توده کارگر پیرو و وفادار رهبر است. کارگران زندگی شرافتمندانه و امنیت شغلی می‌خواهند و حداقل رفاه را خواهان هستند. این حداقل‌ها را در ابتدای انقلاب گفتیم. چرا پس از 40 سال امروز شاهد حرکت‌های ناپخته از مجلس و دولت هستیم؟ اگر حفظ انقلاب و استمرار نظام را می‌خواهید رضایت کارگران را جلب کنید.

صادقی افزود: هشت مدل هاشمی و تصویب قوانینی که به تامین اجتماعی تحمیل شده این سازمان را به گل می‌نشاند و چالشی در حوزه اجتماعی شکل می‌گیرد که برای کشور مشکل‌ساز می‌شود. پیشنهاد می‌کنم در عرصه حوزه کارگران شاغل و بازنشسته بازنگری داشته باشید و ظلمی که به تامین اجتماعی و کارگران کردید را برطرف کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز