خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در مراسم تجلیل از مقام زنان کارگر:

رشد روزافزون زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست/زنان کارگر کمتر از حقوق اولیه‌شان در قانون کار برخوردار می‌شوند

کد خبر : ۶۱۷۴۰۴

مولاوردی گفت: آمار رسمى حکایت از رشد روزافزون زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست دارد. امروزه، یک نَفَر تکافوى مسائل معیشتى و نیازهاى روزمره و تامین درآمد خانواده را نمى‌کند. زنان یک نیروى کار بزرگ و سرمایه اجتماعى عظیم براى کشور هستند. آنها اکنون توانسته‌اند در دانشگاه‌ها، جایگاه بالایى را براى خود کسب کنند و در آینده نیز سهم خود را از بازار کار به دست خواهند آورد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردى (دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی) در مراسم تجلیل از مقام زنان کارگر در سالن 17شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: من از نزدیک شاهد تلاش‌هاى دکتر ربیعى براى بهبود وضعیت جامعه کارگرى هستم.

وى اظهار داشت: امسال هفته کارگر یک ویژگى خاص دارد. در سالى برگزار مى‌شود که حمایت از کالاى ایرانى، عنوان آن است و این شعار رابطه مستقیمى با کارگر ایرانى دارد.

وى افزود: درباره اشتغال زنان بحث زیاد است. آمار رسمى حکایت از رشد روزافزون زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست دارد. امروزه، یک نَفَر تکافوى مسائل معیشتى و نیازهاى روزمره و تامین درآمد خانواده را نمى‌کند. همچنین زنان یک نیروى کار بزرگ و سرمایه اجتماعى عظیم براى کشور هستند. آنها اکنون توانسته‌اند در دانشگاه‌ها، جایگاه بالایى را براى خود کسب کنند و در آینده نیز سهم خود را از بازار کار به دست خواهند آورد. چنین مسائل و نکاتى در سیاست‌گذارى‌ها و بازبینى قوانین مى‌بایستى به کار بسته شود.

وى تاکید کرد: امنیت شغلى و تقارن نقش‌هاى زنان با نقش‌هاى آنها در خانواده باید مد نظر قرار گرفته، و در این حوزه‌ها باید بازبینى همه‌جانبه صورت گیرد.

مولاوردى گفت: زنان کارگر کمتر از حقوق اولیه خودشان در قانون کار و امتیازاتی که در آن برایشان درنظر گرفته‌شده، برخوردار می‌شوند. کارفرمایان نیز به‌خاطر همان امتیازات، عموما تمایلی به به‌کارگیری زنان جویای کار ندارند.

وی با تاکید بر نیاز به داشتن یک جامعه تولیدمحور، اظهار داشت: باید تلاش شود کرامت کارگر حفظ شود و کارکردن عار محسوب نشود. برای تولیدکننده هم باید تسهیلات لازم برای تولید کالای باکیفیت و قابل رقابت فراهم شود. همچنین زمینه‌های لازم برای استانداردسازی و برندسازی در جهت رسیدن به اهداف شعار حمایت از کالای ایرانی باید فراهم شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در پایان، گفت: ذیل حقوقی همچون حق رفاه، حق اشتغال و کار شایسته، اقتصاد رقابتی و شفاف در چارچوب منشور حقوق شهروندی مواردی وجود دارد که در صورت پیگیری آنها می‌توان امیدوار به تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه پایدار، اشتغال فراگیر و فقرزدایی باشیم و همه بتوانند از نتایج و مواهب این سیاست‌گذاری‌ها که در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هست، بهره‌مند شوند.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز