خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان رئیس جمهوری:

جذب ۱/۵میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال زنان پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۹۶۶

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهوری از پیگیری برای جذب ۱.۵ میلیارد از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال زنان خبر داد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در نشست با بانوان فرهیخته خراسان شمالی گفت: با جذب این اعتبار زنان می‌توانند مشاغلی همچون مشاغل سبز یا مشاغل مرتبط با تولیدات صنایع دستی را در سطح روستاها انجام دهند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این دولت انجام شده توجه ویژه به کار آفرینی و اشتغال بوده است که به عنوان یک زنجیره دنبال می شود و از آموزش تا بنگاه داری و بازاریابی دنبال می شود و فقط در قالب اعطای تسهیلات نیست.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح همه دانشگاهیان، اصناف، اتاق بازرگانی و ... در کنار یکدیگر قرار می گیرند و باید از این فرصت استفاده شود و همه به میدان بیایند.

ابتکار در ادامه از اجرای طرح توان افزایی تشکیل ها به عنوان یک طرح ملی خبر داد و اظهار کرد: این طرح تمامی طیف و تشکل های اجتماعی را در بر خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر طرح تاب آوری اجتماعی نیز در استان ها در حال اجراست و تلاش خواهیم کرد این طرح به طور گسترده انجام شود و در راستای اجرای این طرح تسهیل گران به طور وسیع تربیت می شوند.

وی به لایحه امنیت اجتماعی برای زنان نیز اشاره کرد و گفت: در حال نهایی کردن این لایحه هستیم که بعد از تکمیل آن برای تصویب به مجلس ارسال خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: ایجاد پارک ویژه بانوان از حقوقی است که باید در منشور حقوق شهروندی تعریف شود تا بانوان ما از پارک های مناسبی برخوردار شوند.

محمدرضا صالحی اظهار کرد: تمام فرمانداران شهرستان ها را موظف کرده ایم تا ۲۲ بهمن ماه سالجاری حداقل به ایجاد یک پارک ویژه بانوان مبادرت کنند و تا پایان دولت دوازدهم نیز تمام ۲۲ شهر این استان دارای پارک ویژه بانوان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:هم چنین برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد مدیران زن در راستای هدف گذاری دولت را هم در دستور کار قرار داده ایم.

صالحی از قول مساعد معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری برای احداث آموزشگاه شبانه روزی در منطقه جرگلان خبر داد.

وی همچنین از کاهش ۲.۲ درصدی طلاق و افزایش ۲.۵ درصدی ازدواج در ۶ ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۱۴۴ تشکل و سازمان غیر دولتی ثبت شده و ۲۲ سمن در حال ثبت در این استان داریم.

در این نشست نمایندگان چند تشکل غیردولتی و بانوان کارآفرین استان به بیان دیدگاه‌ها، خواسته‌ها و مطالبات حوزه زنان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز