خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران فاز 12 پارس جنوبی از خدمات درمانیِ پولی/پیمانکار: فقط هزینه حادثه کار را می‌پردازیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۱۶۳

کارگران فاز 12 پارس جنوبی می‌گویند: مجبوریم برای استفاده از خدمات درمانی کمپ محل سکونت خود، پول بپردازیم. این درحالی‌ست که کارفرمای این کارگران می‌گوید شرکت اجاره‌دهنده کمپ، این هزینه‌ها را از شرکت پیمانکار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از انتقادات کارگران پارس جنوبی به شرایط زیستی و مسکونیِ کمپ‌های اقامتی در پروژه‌های عسلویه و کنگان است.

کارگران پیمانکاریِ فاز دوازده پارس جنوبی با ابراز گلایه از وضعیت نامناسبی که شرکت پیمانکاری برای پرسنل شاغل در پالایشگاه نهم ایجاد کرده، می‌گویند: اخیرا نامه‌ای از سوی مدیر‌ پیمانی شرکت به معاونت اجرایی آن شرکت باعنوان لیست نفرات استفاده کننده از خدمات درمانی کمپ زده شده است که عنوان می‌کند هزینه درمانی کمپ از حقوق پرسنل کسر شود.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: بهداری کمپ فاز ۱۲ در «تپه آنتن» مستقر است و شرکت پیمانکاری با این کار هم حق بیمه تامین اجتماعی را از ما کسر می‌کند و هم حق درمان در کمپ را که این اصلا عادلانه نیست.

وی گفت: این کار مانند این است که پرسنل با دفترچه بیمه به بیمارستان مراجعه کنند و پس از آن بیمارستان در قبال خدمات انجام شده از شرکت مربوطه درخواست وجه و کسر از حقوق پرسنل نماید.

این کارگران خواستار رسیدگی مسئولان به اوضاع و جلوگیری از کسر حقوق کارگران به بهانه استفاده از خدمات درمانیِ کمپ شدند.

غانمی (مدیرعامل شرکت پتروصنعت) که شرکت کارفرمای این کارگران است، در ارتباط با کسر هزینه‌های درمانی از دستمزد کارگران می‌گوید:  شرکتی که کمپ را با تمام امکاناتش به شرکت ما اجاره داده، هزینه‌های درمانی کارگران را از ما می‌گیرد. این شرکت اسم کارگر مراجعه کننده را با کاغذی که شرح درمان کارگر است، صورت وضعیت کرده و برای ما (شرکت پیمانکار) می‌فرستد لذا ما مجبوریم این هزینه‌ها را بپردازیم.

وی تاکید کرد: اگر مراجعه به درمانگاه به علت حادثه ناشی از کار باشد، هزینه‌ها را خودمان متقبل می‌شویم و از حقوق کارگر کسر نمی‌کنیم ولی اگر مراجعه کارگر به دلیل بیماری غیرمرتبط مثل سرماخوردگی باشد، هزینه‌های درمان در کمپ، آخر ماه از دستمزد کارگر کم می‌شود.

وی در ارتباط با این انتقاد کارگران که چرا باید برای یک مراجعه ساده و گرفتن چند عدد قرص، چهل هزار تومان از حقوقمان کم شود؛ گفت: این مبلغی‌ست که شرکت مالک کمپ از ما می‌گیرد و ما نیز مجبوریم از دستمزد کارگر کم کنیم.

فاز ۱۲ پارس جنوبی (پالایشگاه نهم) به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در شهرستان کنگان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز