خبرگزاری کار ایران

ربیعی در دیدار آیت‌الله نوری همدانی:

اگر برای آینده ساماندهی مناسبی نداشته باشیم فقر و سالمندی با یکدیگر گره خواهند خورد/اختصاص 4 هزار مسکن به خانواده‌های معلول

کد خبر : ۶۱۶۵۹۷

وزیر کار گفت: لایحه حمایت از معلولان را به مجلس بردیم که امیدواریم به زودی تصویب و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی ربیعی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی که در محل دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با بیان اینکه در سال 96 حدود 300 میلیون مراجعه مردمی به مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است، اظهار داشت: یکی از خدمات مهم مجموعه وزارت کار این بود که حقوق افراد زیر پوشش را افزایش داد و در یکی از مهمترین آنها یارانه خانواده‌های معلول با جمعیت بالای پنج نفر را از 150 هزار تومان به حدود 800 هزار تومان افزایش داد.

وی با بیان اینکه در 20 سال آینده جامعه ایران با سالمندی بسیاری از مردم مواجه خواهد بود، گفت: اگر ساماندهی مناسبی در این زمینه نداشته باشیم فقر و سالمندی با یکدیگر گره خواهند خورد و از این رو تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال 96 بیش از هشت هزار مسکن به خانواده‌های معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی اهدا شده بود، گفت: در نظر داریم در سال 97، چهار هزار مسکن به این آمار اضافه کرده و بیش از 12 هزار مسکن را به خانواده‌های معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی اهدا کنیم. همچنین لایحه حمایت از معلولان را به مجلس بردیم که امیدواریم به زودی تصویب و اجرایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی با مجموعه کمیته امداد امام خمینی و مهندس فتاح در این مجموعه داریم، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته یک پنجره واحد خدماتی ایجاد کردیم تا خدمت‌رسانی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

وی با اشاره به خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازنشستگان کشور گفت: در آغاز به کار دولت تدبیر و امید دریافتی بازنشستگان تنها 500 هزار تومان بود و قدرت خریدشان بیش از 67 درصد کاهش را نشان می‌داد اما این رقم امروز به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده و البته هنوز تا نقطه ایدئال فاصله داریم. همچنین حقوق کارگران را هم مثل بازنشسته‌ها افزایش دادیم و درحالیکه حداقل حقوق کارگران در آغاز کار دولت تدبیر و امید حدود 600 هزار تومان بود امروز حداقل حقوق کارگران با داشتن دو فرزند به بالای یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده که البته معتقدیم این رقم برای زندگی در شهرهای بزرگ واقعا کافی نیست. علاوه بر این سبد معیشتی کارگران را برای اولین بار مورد توجه قرار دادیم تا رضایت‌مندی آنان افزایش یابد.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانجات کشور هم گفت: در حوزه اشتغال کارگران به علت رکودی که وجود داشت ریزش نیرو به صورت قابل توجهی وجود داشت اما تا حد امکان از این کار جلوگیری کردیم و سیاست مهم ما در سال 97 هم حفظ شغل‌های موجود و جلوگیری از بیکاری‌های جدید است.

ربیعی با بیان اینکه با حجم انبوهی از متقاضیان کار متولد دهه 60 و 70 روبه‌رو هستیم، گفت: در سال گذشته 720 هزار شغل جدید که برای اولین بار دفترچه بیمه تامین اجتماعی را گرفتند داشتیم و البته ریزش نیروی کار هم مشاهده شد اما امیدواریم با کمک دیگر مسوولان آمار اشتغال به حد مطلوب برسد.

وی یکی از علل بیکاری را اشتغال سه میلیون اتباع بیگانه در نقاط مختلف کشور ذکر کرد و خاطرنشان کرد: ‌برای سال 97، 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در اختیار وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته شده تا زمینه اشتغال روستاییان در همان مکان‌های زندگی‌شان فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه بازماندگی تحصیلی و رفاهی هم خدمات خوبی ارائه شده که ازجمله آنها این است که 200 هزار کودک محروم را در مناطق محروم کشور شناسایی کردیم تا هر روز یک وعده غذای گرم به آنها برسانیم و این کار الان در حال انجام است.

وی از ایجاد صندوق اشتغال ویژه کودکان محروم و یتیم خبر داد و گفت: درنظر داریم که کودکان یتیم، محروم و بی‌سرپرست قبل از اینکه به سن کار برسند تحت پوشش سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گیرند تا یک تخصص و توانمندی در وجودشان ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز