خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد؛

اجرای طرح ایران مهارت سرآغاز تحول در نظام آموزشی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۷۹

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اجرای طرح ایران مهارت سرآغازی برای تحول در نظام آموزشی است.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت (معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) در نشست خبری مشترک با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: شکل جدیدی از همکاری نزدیک‌تر دو مجموعه در قالب طرح ایران مهارت با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای ارائه آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مختلف و مناسب با ویژگی‌های سنی و شخصیتی دانش آموزان دوره متوسطه، سرآغاز تحولی در آموزش‌های عمومی دانش آموزان است.

دکتر پاک سرشت گفت: هم زمان با هفته مشاغل، برنامه بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، یکم تا یازدهم اردیبهشت ماه به صورت هماهنگ کشوری به منظور آشنایی دانش آموزان با فضای کار و فعالیت‌های شغلی و آموزش‌های مهارتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود دانش آموزان در فرصت بازدید از کارگاه‌های آموزشی این سازمان در خصوص علائق، استعدادای شغلی و مسیرهایی برای دستیابی به شغل آینده خود اطلاعاتی را به دست آورند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این بازدید‌ها در مسیر آشنایی دانش آموزان با فضای شبیه به فضای واقعی کار و آشنایی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و جنس آموزش‌های مهارتی از نزدیک به عنوان فعالیت آموزشی درکنار آموزش‌های نظری می‌تواند، مثمرثمر باشد و به عنوان بخشی از برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه تأکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اراده و هماهنگی لازم را برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در ایجاد تحولات بنیادین برای ارائه آموزش‌های منجر به آمادگی فارغ‌التحصیلان مدارس برای ورود به بازار کار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز