خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور:

با منابع دولتی نمی‌توان مهارت آموزی را توسعه داد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۲۵۴

سلیمان پاک سرشت گفت: میزان بیکاری افراد ماهر و مهارت دیده کمتر از افرادی است که صرفا مدرک تحصیلی دارند.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت (رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور) روز چهارشنبه در «همایش مهارت آموختگان کارآفرین فنی حرفه‌ای خراسان رضوی» در مشهد افزود: میزان بیکاری افراد ماهر و مهارت دیده کمتر از افرادی است که صرفا مدرک تحصیلی دارند. نظام آموزشی کشور ما نیازمند کمک می‌باشد و جایگزینی آموزش‌های مهارتی با آموزشهای غیرکاربردی راه حل رفع مشکلات نظام آموزشی است.

پاک سرشت افزود: تنها با منابع دولتی نمی‌توان مهارت آموزی را توسعه داد بلکه باید کار را به مردم سپرد. مردمی کردن آموزش‌ها در حوزه مهارت آموزی ضروری است.

 رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور تصریح کرد: خیران و نیکوکاران نیز نقش مهمی در توسعه آموزش‌های مهارت آموزی دارند. طبق گزارش بنیاد جهانی نیکوکاری در سال ۲۰۱۷ ایران از این نظر در بین ۱۳۹ کشور رتبه ۱۷ و در خاورمیانه رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این به آن معناست که نیکوکاری با فرهنگ ایرانی عجین شده و امید است با همراهی خیران مهارت آموزی گسترش یابد و مشکل بیکاری در کشور حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز