خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد:

ثبت‌نام 842 طرح در سامانه کارا/ اشتغالزایی ؛اولویت‌های اصلی دولت و استان

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۵۳

فرماندار رشت گفت: تاکنون 842 طرح در سامانه کارا ثبت شده است که از این تعداد طرح حدود 700 طرح روستایی و 142 طرح فراگیر می‌باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت، اظهار کرد: اشتغالزایی از اولویت‌های اصلی دولت و استان است لذا باید با برنامه‌ریزی مدون و به دور از نگاه‌های بخشی و از هم گسیختگی به تحقق این امر کمک کنیم.

 احمدی گفت: تاکنون 842 طرح در سامانه کارا ثبت شده است که از این تعداد طرح حدود 700 طرح روستایی و 142 طرح فراگیر است.

 فرماندار شهرستان رشت افزود: گزارش‌های حوزه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری حاکی از این است باتوجه به اینکه در شهرستان رشت ظرفیت‌های لازم وجود دارد اما نتوانستیم به توفیقی که مدنظر بود، دست یابیم.

 وی اشتغال را دغدغه اصلی کشور دانست و ادامه داد: با شیوه‌هایی که دولت برای اشتغال ترسیم کرده می‌توان دغدغه اشتغال را رفع کرد لذا باید نگاه به اشتغال را در شهرستان رشت همسان سازی کنیم.

 فرماندار شهرستان رشت اضافه کرد: در آخرین فصل سال گذشته، کارگروه اشتغال را در شهرستان فعال کردیم، این کارگروه تاکنون 9 جلسه و 37 مصوبه داشته است که 358 میلیارد و 337 میلیون تومان کل تسهیلاتی بوده که به ما اختصاص داده شد و از این میزان 91.18 درصد جذب تسهیلات داشتیم و بیش از 6 هزار فرصت شغلی هم فراهم شد.

 وی با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات مهمی است که باید در نشست‌های مختلف به آن پرداخته شود، اضافه کرد: شهرستان رشت 93 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین 222 میلیارد تومان هم تسهیلات فراگیر(تکاپو) داشت.

 فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: تاکنون 842 طرح در سامانه کارا ثبت شده است از این تعداد طرح حدود 700 طرح روستایی و 142 طرح فراگیر می‌باشد که 125 طرح در حوزه خدمات، 265 طرح در حوزه صنعت و 452 طرح آن در حوزه کشاورزی است. در مجموع چهار جلسه کمیته فنی را تشکیل دادیم و 54 پرونده در کمیته فنی شهرستان مصوب شد.

 احمدی با بیان اینکه بخشدارن و دهیاران باید مشکلات حوزه اشتغال را مطرح کنند، گفت: در کارگروه‌های گردشگری اقامتگاه‌های بومگردی، دهکده سلامت، گردشگری دریایی، احداث تاسیسات تفریحی دریایی، رستوران‌های سنتی با معماری‌های بومی و ... که متناسب با ساختار گردشگری گیلان است مشمول پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای ظرفیت‌های با ارزش و خاصی در حوزه اشتغال است و لذا همه باید کمک کنیم و نگاه ما به سازمان خاصی نیست؛ برنامه‌های تدوین شده باید عملیاتی شوند و در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌هایی که به آنان ارجا می‌شود، به درستی بررسی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز