خبرگزاری کار ایران

تاخیر دوازده ماهه در پرداخت کارانه پرستاران مشهدی/رئیس سازمان نظام پرستاری: این روند باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۴۰

کادر درمان بیمارستان‌های مشهد کارانه‌ی سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند. رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد خواستار پرداخت به موقع مطالبات مزدی کادر پرستاری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارانه کادر درمانِ بیمارستان‌های مشهد (پرستاران، پیراپزشکان و پزشکان) در ماه‌های گذشته پرداخت نشده‌ است، به‌طوریکه برخی از پرستاران تا دوازده ماه کارانه معوقه دارند.

یکی از پرستاران مشهدی می‌گوید: پایه دستمزد پرستاری بسیار پایین است و «کارانه» بخش قابل توجهی از هزینه‌های زندگی پرستاران را پوشش می‌دهد؛ حال اگر قرار باشد کارانه‌ را به موقع پرداخت نکنند و حتی شب عید نیز این مطالبات مزدی را نپردازند، زندگی کادر پرستاری که ماهیت شغل‌شان سخت و جان‌فرساست، با مشکل مواجه می‌شود.

در همین حال، سیدرضا مظلوم (رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری مشهد) با اظهار تأسف از پرداخت نشدن به‌موقع کارانه‌ها در ادامه اظهار کرد: باید کارانه چندین ماه پرستاران به یک‌باره پرداخت شود تا این عقب افتادن ۱۲ ماهه  جبران شود.

وی با بیان این‌که باید دست‌کم ۶ ماه از کارانه پرستاران یکجا پرداخت شود، افزود: باید شیوه پرداخت اصلاح شود تا پرستاران بتوانند از حقوق و دستمزد خود در همان سال استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: اینکه کاری در سال ۹۶ انجام و حقوق و دستمزد آن در سال ۹۷ پرداخت شود، صحیح نیست و باید اصلاح شود. البته این تأخیر در پرداخت کارانه شامل حال همه کادر درمان اعم از پزشک، پرستار و غیره می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز