خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

سند مهارت استان‌ها براساس نیاز و تقاضای آموزشی منطقه‌ای طراحی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۷۸۰

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طراحی سند مهارت استان‌ها براساس نیاز و تقاضای آموزشی منطقه‌ای با نگاه محلی به مدیریت عرضه و تقاضای آموزشی، صورت می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت با اشاره  به مسأله فقر فرهنگ مهارت آموزی در کشور، عدم آگاهی مردم از اهمیت آموزش‌های مهارتی و جایگاه واقعی این آموزش‌ها و چالش‌های ناشی از آموزش‌های مدرک محور در جامعه گفت:با توجه به نقش تشکل‌های بخش خصوصی در ارتقای اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی لازم در تعامل با شرکای اجتماعی در اجرا و ارزیابی آموزش‌های مهارتی انجام شود.

پاک‌سرشت در ادامه افزود: مهارت آموزی دانشجویان حین تحصیل در راستای اشتغال‌پذیری آن‌ها در راستای تفاهم‌نامه منعقده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش سربازارن وظیفه با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اجرای طرح ایران مهارت با همکاری آموزش و پرورش ازجمله برنامه‌های مهم این سازمان است که در سال ۱۳۹۷با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال حمایت از کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید و مهارت ایرانی نقش خود را مسؤولانه ایفا می‌کند.

پاک سرشت گفت: تصویب قانون نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی از مهم‌ترین رویدادهای سال ۱۳۹۶ در حوزه مهارت آموزی کشور بود.

وی تصریح کرد: همواره یکی از خلاء‌های کشور فقدان وجود یک نظام و قانون هماهنگ‌کننده که هماهنگی لازم را بین ارائه‌کنندگان آموزش‌های مهارتی و همچنین متقاضیان و عرضه‌کنندگان این آموزش‌ها برعهده بگیرد، بوده که امیدواریم با تصویب این قانون و آئین‌نامه‌های مناسب این خلاء‌ها را پوشش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز