خبرگزاری کار ایران

مرتضی لطفی:

شاخص‌های عملکردی شستا در مقایسه با سال گذشته مثبت است

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۶۷۸

رییس شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی( شستا) از رشد سود 76 درصد از شرکت‌های تحت مدیریت این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی لطفی گفت: شاخص‌های عملکردی شستا در مقایسه با سال گذشته مثبت است که این حاصل تلاش و انسجام مدیریت و همکاران ما در شستا است. البته این گفته به این معنا نیست که ما امانت‌دار خوبی برای ذخایری که در امانت ما هستند بوده‌ایم. امیدواریم با استفاده از برنامه‌های راهبردی که برای سال جدید توسط هیات مدیره مطرح شده با بهره‌وری بالاتر پیش برویم.

وی افزود: ما سال گذشته در حوزه فروش در مقایسه با سال 95 که 21 هزار و 95 میلیارد فروش داشتیم 23 هزار و 800 میلیارد فروش داشته‌ایم که این نشان‌دهنده 16 درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

لطفی از رشد سود 76 درصد از شرکت‌های تحت مدیریت شستا خبر داد.

وی تاکید کرد: سال پیش رو مبنای ارزش‌گذاری برای مدیران سودافزایی است که ایجاد می‌کنند برای شرکت‌هایی که اهداف پیش بینی شده برای آنها را نتوانسته‌اند اجرا کنند باید برنامه جدیدی بنویسیم. ما طی شش‌ماه گذشته توانسته‌ایم تمامی هیات‌مدیره‌ها را تثبیت کنیم و در این ایام توانسته‌ایم هیات‌مدیره هلدینگ‌ها را تثبیت کنیم و تا قبل از شروع کار هیات‌مدیره جدید هیچ هلدینگی نبود که هیات‌مدیره تثبیت شده و یا تکمیل شده داشته باشد.

در آیین نامه انتصابات و تغییر و تثبیت آنها تلاش کردیم با حفظ حاکمیت شرکتی از نظرات افراد منتخب و مورد اعتماد هیات مدیره شستا استفاده کنیم و فکر می کنم بیش از 100 نفر را با پیشنهاد این افراد با رویکرد نگاه به درون در قالب جوانگرایی ، شایسته سالاری و نخبه گرایی تغییر دادیم.

لازم به ذکر است بیش از 70 درصد نیروها و مدیران جدید ازافراد های درون آزمان هستند.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار مالکیتی پس از سه دهه از تاسیس شستا را براساس برنامه های راهبردیمان شروع کرده ایم شرکت هایی را که در قالب برنامه های راهبردی نیستند داریم خارج میکنیم.

به منظور رقابت با شرکت های خصوصی توانسته ایم بعضی هلدینگ ها را اقدام کنیم.

لازم به گفتن است اگر اصلاح ساختار دارد پیشنهاد می شود مدیران و کارگران شرکت های شستا نباید نگران امنیت شغلی باشند.

وی افزود: کمیته های اصلاح ساختار و مالکیت تشکیل داده ایم و جلسات سه جانبه ای را با مدیران استانی و فعالان اقتصادی برگزار کرده ایم از این طریق هم شستا را معرفی کردیم  و هم کمیته یاد شده توانسته کار خود را به خوبی پیش ببرد.

لطفی گفت: امیدواریم همت و انسجام جدی در حوزه مدیریت شرکت ها و هلدینگ ها داشته باشیم تا در سال آینده اصلاح ساختار به نحو مطلوب انجام شود و با خروج شرکت هایی که بیرون از برنامه های راهبردی ما هستند و بخش خصوصی توانایی مدیریت آنها را دارد زمینه ورود را به پروژه های بزرگ برای ارزش آفرینی و اشتغال زایی راه بیابیم.

ایران سازه ، پارس سازه و ایوان بهشت سه شرکت هستند که آنها را ادغام کرده ایم و از این طریق توانسته ایم بخشی از سرمایه ها و نیروهای کارمان را آزاد کنیم . هلدینگ انرژی را در نفت و گاز ادغام کرده ایم بنا داریم با سیاست خروج از 9 فعالیت در پنج هلدینگ متمرکز شویم و در قالب آن پنج هلدینگ ارزش آفرینی و ادغام را انجام دهیم.

ادغام شرکت های بزرگ در حوزه نفت ، دارو و فولاد حضور در رقابت های بین المللی را برای ما ترسیم می کند.

لطفی افزود: با توجه به توسعه مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی برای سال پیش رو ما هم به عنوان یک بنگاه اقتصادی تولید کننده و مصرف کننده این مساله را که منافع فراوانی هم دارد مد نظر قرار بدهیم کیفیت و مرغوبیت در زمینه تولیداتمان از جمله برنامه هایی است که باید برای آن تلاش کنیم.

اکیدا عرض می کنم همه عزیزان درون سازمان باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و استفاده از تولیدات خارجی را کنار بگذارند مصرف کالای داخلی باعث توسعه اشتغال و جلوگیری از قاچاق می شود.

وی اظهار داشت: بنا داریم در حوزه سرمایه گذاری در سه الی چهار صنعت متمرکز شویم برای مثال در حوزه دارویی می خواهیم 2 هزار میلیارد برای ارتقای سقف دارویی ایجاد کنیم و در ارتباط با داروی مورد مصرف سرطانی ها می خواهیم در بخش شیمیایی آن ورود کنیم همچنین بنا داریم از طریق فروش دارایی ها به خصوص املاک و مستغلات که براساس برآورده های اولیه 800 میلیارد تومان سرمایه در این حوزه داریم در زمینه ایجاد و احداث بزرگراه ها و آزادراه ها ورود کنیم و این یکی از سیاست های راهبردی ماست. اصلاح ساختار مالکیتی هم جزو اولویت‌های ما است. البته در سال گذشته ضررهایی هم کرده‌ایم  از بعضی مدیران و مسوولان زیر مجموعه های شستا می خواهیم که با تصمیم گیری ها و برنامه‌های مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌ها هماهنگ باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز