خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا:

وزیر کار نباید پاسخگوی اتفاقات شستا باشد/لزوم استقرار سازوکارهای شرکتی

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۷۳۷

کامبیز لعل معتقد است؛ شرکت شستا باید سازوکارهای شرکتی حاکم بر خود را داشته باشد و وزیر نبایست پاسخگوی اتفاقات شستا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از دلایل نمایندگان مخالف علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در مجلس، ناکارآمدی و سوءمدیریت شرکت شستا است. شرکتی که پیش از دوران وزارت ربیعی، اوضاع به مراتب نابسامان‌تری داشت.

کامبیز لعل (کارشناس مسائل تامین اجتماعی) در ارتباط با استدلال‌های نمایندگان مجلس درباره وخامت این شرکت می‌گوید: واقعیت این است که هیچ مستندی برای این استدلال‌ها وجود ندارد و بایستی نمایندگان، مستندات کافی و جامع برای ادعای خود ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه مساله اصلی این است که مجموعه بزرگی مثل شستا باید سازوکارهای حکمرانی شرکتی خود را داشته باشد، می‌افزاید: استقرار این سازوکارها و وجود نهادهای ناظر اهمیت بنیادین دارد و نمی‌توان از آن غافل شد.

لعل تاکید می‌کند که بهتر است نمایندگان مجلس به جای این دست انتقادات، به فکر انتقال مدیریت شستا از وزیر کار به تامین اجتماعی باشند تا وزیر کار مسئول اصلی هر اتفاقی که در این مجموعه بزرگ می‌افتد، نباشد.

به اعتقاد لعل، شان وزیر، اجل‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد پاسخگوی اتفاقات شستا باشد و به هر اتفاق نادرست یا فساد دنباله‌داری که مشخص نیست ریشه‌اش در کجاست یا از چه زمان شروع شده، پاسخ بدهد.

این کارشناس تامین اجتماعی در پایان گفت: مهم‌ترین مساله در ارتباط با مجموعه بزرگ شستا، اول از همه تفویض اختیارات مدیریتی به تامین اجتماعی و پس از آن استقرار سازوکارهای شرکتی مناسب و نظام‌مند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز