خبرگزاری کار ایران

احمد مشیریان در گفت‌وگو با ایلنا:

درباره سایر سطوح مزدی به توافق نهایی نرسیده‌ایم/ابلاغ بخشنامه‌ی دستمزد تا آخر فروردین ماه

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۵۳۸

معاون روابط کار وزارت کار در ارتباط با تکلیف پرونده مزدی امسال می‌گوید: تا آخر فروردین بخشنامه دستمزد ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسات سه‌جانبه‌ی دستمزد در سال ۹۶ پس از روزهای متوالی چانه‌زنی، تکلیف حداقل مزد کارگران را مشخص کرد؛ با این وجود، پرونده مزدی ۹۷ همچنان باز است و مشخص نیست درحالیکه حداقل دستمزد ۱۹.۸ افزایش یافته، «سایر سطوح مزدی» چقدر زیاد خواهد شد. علاوه بر آن، زمان ابلاغ بخشنامه دستمزد علیرغم گذشت نیمی از فروردین ماه هنوز مشخص نیست. احمد مشیریان (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در ارتباط با ادامه مذاکرات مزدی و تکلیف بخشنامه دستمزد می‌گوید: همانطور که خود جناب وزیر کار گفتند، مرحله اول مذاکرات مزدی تمام شده ولی مرحله دوم همچنان در جریان است و خاتمه نیافته است.

پرسشی که مطرح است این است که آیا پرونده دستمزد تا آخر فروردین ماه به سرانجام خواهد رسید یا خیر؛ مشیریان در پاسخ به این پرسش می‌گوید: بایستی مذاکرات مزدی تا آخر فروردین به نتیجه برسد؛ چون علی‌القاعده آخر ماه شرکت‌ها و بنگاه‌ها باید تکلیف دستمزد کارگران را بدانند؛ در واقع قبل از زمان متداولِ «پرداخت» باید بدانند چقدر به پرسنل خود دستمزد بپردازند.

علیرغم مذاکرات متعدد و نشست‌های مکرر، تکلیف «سایر سطوح مزدی» همچنان نامشخص است. مشیریان احتمال ادامه  نشست‌های سه‌جانبه و برگزاری جلسات مذاکره را رد نمی‌کند و می‌گوید: برای تعیین سایر سطوح هم احتمالاً نیاز به برگزاری جلسه هست.

معاون روابط کار وزارت کار، ادامه می‌دهد: در ارتباط با افزایش سایر سطوح مزدی، توافقی صورت نگرفته‌است؛ فقط در ارتباط با حداقل دستمزد توافقات انجام شده‌است. اگر در مورد سایر سطوح نیز به توافق می‌رسیدیم که دیگر کار تمام بود و نیاز نبود جلسات را در سال جدید ادامه دهیم.

او تاکید می‌کند: بحث‌های اولیه در ارتباط با سایر سطوح مزدی انجام شده و فقط «کمی مذاکرات» لازم است تا نظرات سه طرف به هم نزدیک شده و توافق نهایی حاصل شود.

«زمان ابلاغ بخشنامه‌ی مزدی» یکی از ابهامات کارگران است؛ آیا همه‌ی کارگران می‌توانند حقوق فروردین را با افزایش توافق شده دریافت کنند؟ مشیریان در این ارتباط می‌گوید: بخشنامه‌ی مزدی تا آخر فروردین ابلاغ خواهد شد و کارگران نگران دستمزد خود نباشند؛ انشاءلله کار طبق برنامه پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز