خبرگزاری کار ایران

انسجام تشکل‌های کارگری کمرنگ شده/بهبود وضعیت کارگران مستلزم تقویت صنوف کارگری است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۵۷

دبیر خانه کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر گفت: تقویت تشکل‌های صنفی کارگری موجب تقویت سیستم اقتصاد به ویژه در زمینه کار و تولید می‌شود.

«عبدالرضا روحی» با بیان اینکه در حال حاضر انسجام تشکل‌های کارگری کمرنگ شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: همکاری و هماهنگی تشکل‌های کارگری به نفع کارگران و در بعد وسیع‌تر به نفع چرخه تولید و اقتصاد کشور است.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت فعلی تشکل‌های کارگری نسبت به اثرات منفی و مخرب کمرنگ شدن نقش تشکل‌های کارگری در تصمیمات کلان اقتصادی کشور هشدار داد و افزود: هم اکنون به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد تشکل‌های صنفی توان تحت پوشش قرار دادن جامعه کارگری و چانه‌زنی در چارچوب قوانین را ندارند و این ضعف در پویایی تولید نیز نمود پیدا می‌کند چراکه آنان نمی‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در حل مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی ایفا کنند.

دبیر خانه کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر در استان فارس با بیان اینکه امیدواریم دولت در سال ۹۷ به این رویه خاتمه دهد، از کم توجهی به حقوق نیروی کار با وجود ضعف نهادهای کارگری ابراز نگرانی کرد و افزود: موانع و محدودیت‌های نمایندگان کارگری برای پیگیری مشکلات کارگران در واحد‌های تولیدی و سایر مجامع سه‌جانبه باعث افزایش مشکلات کارگران شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز