خبرگزاری کار ایران

شماره 33 و 34 ماهنامه قلمرو رفاه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۵۵

ماهنامه قلمرو رفاه، نشریه تحلیلی در زمینه سیاست‌گذاری اجتماعی است که تلاش دارد نگاهی نو را به مسائل اجتماعی و اقتصادی در کشور مطرح کند. این ماهنامه در 128 صفحه و به‌قیمت 5هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، شماره 33 و 34 ماهنامه قلمرو رفاه منتشر شد.

در بخش اول یعنی بخش «خبر- تحلیل» شماره جدید این ماهنامه، بودجه سال جدید بررسی می‌شود. پاسخی به این سوال که مهمترین اقدمات دولت در بودجه 97 در ارتباط با تامین‌اجتماعی چیست و چه تاثیری بر معیشت بیمه‌شدگان می‌گذارد؟

در قسمت پرونده ویژه شماره جدید نشریه قلمرو رفاه، با عنوان «از اعتراض به آشتی»، تحلیل تنی چند از جامعه‌شناسان و اقتصاددانان درباره اعتراضات اخیر منتشر شده و راه‌حل‌های معضلات اجتماعی و اقتصادی را از  نظر آن‌ها می‌خوانیم.

در بخش سیاست‌گذاری نیز با توجه به اینکه رئیس‌جمهور و وزیر رفاه، فقرزدایی را به عنوان برنامه اصلی خود معرفی کرده‌اند، از کارشناسان پرسیده‌ شده‌است که تحقق این هدف چگونه امکان‌پذیر است؟

در بخش اقتصاد ماهنامه قلمرو رفاه، کارشناس اقتصادی و اجتماعی وزارت رفاه از طرح‌های جایگزین این وزارتخانه به‌جای گران‌کردن سوخت می‌گوید. در قسمت جامعه، به بهانه صحبت‌های تازه رئیس‌جمهور درباره بافت‌‌های فرسوده، مجموعه سیاست‌گذاری شهری ایران برای بافت‌های فرسوده بررسی شده‌است. در قسمت کارگران و همزمان با جلسات تعیین حداقل دستمزد، به این موضوع پرداخته‌ شده‌است که سبد معیشت به عنوان معیار حداقل دستمزد، چیست و آیا معیارهای تعیین آن کافی است؟

بخش «گفت‌وگو» این شماره ماهنامه قلمرو رفاه تحت عنوان «ماندن یا رفتن» با محمد مالجو، اقتصاددان سیاسی، مهاجرت دانشجویان را تحلیل و بررسی کرده‌است. این گفتگو بسیار جذاب  است و خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم. در بخش تجربه ماهنامه قلمرو رفاه، نظام تامین‌اجتماعی کره‌جنوبی بررسی شده که بسیار توسعه یافته اما هنوز هزینه‌های  عمومی-اجتماعی‌اش به‌شدت پایین است.

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این شماره ماهنامه قلمرو رفاه، بخش تاریخ آن است که انقلاب روس‌ها را در ترازو گذاشته‌است. در یک کلام، در صدمین سالگرد انقلاب روسیه، تاریخ این انقلاب به محک نقد تاریخ و روشنفکران گذاشته‌ شده‌است.

همچنین بخش جهان ماهنامه قلمرو رفاه، با معرفی و تحلیل سازمان ملی تامین بهداشت و درمان بریتانیا (NHS) که دچار بحران شده‌است، تلاش می‌کند به این سوال پاسخ دهد که این بحران به چه دلیل اتفاق افتاد؟

در بخش فرهنگ نیز، علی دینی ترکمانی نقدی بر فیلم برجسته جشنواره امسال یعنی «مغزهای کوچک زنگ‌زده» نوشته‌است. همچنین در این بخش درباره تازه‌های کتاب و هنر روز ایران مطالبی را می‌خوانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز