خبرگزاری کار ایران

درخواست رئیس شورای شهر برای تعدیل چهار درصدی/کارگران قراردادی و پیمانکاریِ شهرداری نگرانند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۹۵

در نامه رئیس شورای شهر به شهردار تهران بر لزوم تعدیل چهار درصدی نیروی کار قراردادی تاکید شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته، رئیس شورای شهر تهران در نامه‌ای خطاب به شهردار تهران خواستار ارزیابی عملکرد نیروهای قراردادی شهرداری و تعدیل حداقل چهار درصد زا آنها شده‌است.

در این نامه آمده‌است:

به موجب ماده 117 مصوبه برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری موظف است نسبت به بررسی صلاحیت عمومی و ارزیابی شایستگی‌ها و عملکرد کلیه کارکنان قراردادی و ساماندهی نیروی انسانی به نحوی که حداقل 4 درصد از نیروهای قراردادی کاهش یابد، اقدام نماید.

با عنایت به ساختار نامتناسب نیروی انسانی شهرداری تهران و افزوده شدن بیش از 10 هزار نفر در 18 ماهه پایانی دوره مدیریت قبلی و ضرورت اجرای مصوبه مذکور، سپاسگزار است دستور فرمایید تا قبل از پایان سال جاریف گزارش حسن اجرای ماده مذکور را در تمامی سطوح سازمانی تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نمایند.

خواسته‌ای که شورای شهر از شهرداری تهران دارد، کارگران قراردادی و پیمانکاری شهرداری را نگران کرده‌ است. این کارگران که همواره از تبعیض در  شهرداری انتقاد دارند، می‌گویند: قراردادی‌ها همواره قربانی تعدیل هستند، درحالیکه همیشه در پرداخت‌ها و امکانات شغلی بین کارکنان قراردادی، پیمانکاری و رسمی در شهرداری تفاوت بسیار وجود دارد.

این کارگران می‌گویند: قبل از هر چیز باید از واگذاری‌ها به شرکت‌های پیمانکاری جلوگیری شود و سعی کنند که تبعیض‌ها را پایان دهند؛ به‌جای آن می‌خواهند حداقل چهار درصد از نیروهای شاغل را بیکار کنند و این به هیچ وجه با عدالت شغلی همخوانی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز