خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد صنفی کارگران شرکت واحد:

اعضای تعاونی مسکن به تعهدات خود عمل‌کردند/بدحسابی پیمانکار و شهرداری خانه‌دارشدنِ کارگران را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۳۷۴

رحیم میرعبدالـله می‌گوید: باوجود خوش‌حسابی کارگرانِ عضوِ پروژه‌های سپیدار ۲ و۳، بدقولی پیمانکار و بدحسابی مسئولان وقت شهرداری اجرای این پروژه‌های مسکونی را متوقف کرده‌‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرحیم میرعبداللـه (مسئول شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه) در خصوص تجمع اعتراضی که روز گذشته توسط اعضای تعاونی مسکن این شرکت در مقابل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد؛ گفت: اعضای پروژه‌های مسکونی سپیدار ۲ و ۳ طبق قرارداد به تمامی تعهدات خود عمل‌کرده‌اند؛ مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر باید هرچه سریعتر با اقدام درست قانونی، امکان تکمیل پروژه را فراهم کنند.

وی در توضیح ماجرا افزود: در زمان شهردار سابق، قرار شد از محل فروش زمین‌ قدیمی شرکت واحد، برای خانه‌دار شدن کارگران این مجموعه اقداماتی صورت بگیرد؛ برای همین تعاونی مسکن کارگران شرکت واحد از طریق پیمانکاران مختلف، احداث پروژه‌های مسکونی ازجمله سپیدار ۲ و ۳ را آغاز کرد.

به گفته این فعال کارگری، متاسفانه پیمانکاری که مسئولیت ساخت این دو پروژه مسکونی را برعهده داشت، نتوانست به تعهد خود عمل کند و برای همین با شکایت تعاونی مسکن در دادگاه محکوم به پرداخت ۲۳ میلیارد تومان خسارت شد.

میرعبدالـله با بیان اینکه این جریمه هنوز پرداخت نشده است، از وجود مشکل دیگری برای تکمیل پروژه‌های سپیدار ۲ و ۳ خبر داد و افزود: مسئله دیگر به پرداخت نشدن مالیات فروش زمین قدیمی شرکت واحد مربوط می‌شود. طبق قانون، شهرداری تهران در مقام مالک موظف بود ۱۸ میلیارد تومان از درآمد ۷۵ میلیارد تومانی فروش زمین را بابت مالیات پرداخت کند؛ اما این اتفاق نیفتاد و حالا اداره دارایی برای وصول طلبش اقدام به توقیف حساب بانکی تعاونی مسکن کارگران شرکت واحد کرده است.

وی ادامه داد: شنیده‌ایم که ارزشِ مالیات پرداخت نشده اکنون نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان شده است. برابر مقررات، شرکت‌های تعاونی از پرداخت مالیات معاف هستند؛ بنابراین در این رابطه هیچ قصوری متوجه تعاونی مسکن شرکت واحد نیست.

میرعبدلـله با بیان اینکه پروژه‌های مسکونی سپیدار ۲ و ۳ سرجمع ۲۷۰ عضو دارند؛ گفت: اداره دارایی باید پولش را از شهرداری تهران بگیرد، علاوه بر این به پشتوانه فروش زمین قدیمی شرکت واحد، پروژه‌های مسکونی متعددی برای کارگرانِ شرکت واحد ساخته شدند که سپیدار ۲و۳ بخشی از آنها بودند، برای همین منطقی نیست که امروز از اعضای آنها بخواهیم بدهی مالیاتی شهرداری را پرداخت کنند.

نماینده صنفی کارگران شرکت واحد گفت: باوجود خوش‌حسابی کارگرانِ عضوِ پروژه‌های سپیدار ۲ و۳، بدقولی پیمانکار و بدحسابی مسئولان وقت شهرداری اجرای پروژه را متوقف کرده‌‌است؛ هیچ پولی برای ادامه کار وجود ندارد و از طرف دیگر حساب‌های بانکی تعاونی نیز توقیف شده است.

این فعال کارگری گفت: این سرگردانی باید هرچه زودتر خاتمه یابد، برای همین مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهرتهران باید برای حل مشکلِ به وجود آمده اقدام عاجل انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز