خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری؛

گرفتن عوارض بزرگراه، کمرِ مزدبگیران را می‌شکند/مدیران شهری به بهانه استانداردهای خارجی فقط زندگی را گران‌تر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۹۱۱

تصمیم شهرداری تهران برای دریافت عوراضِ تردد از بزرگراه‌ها، واکنش یکی از فعالان صنفی کارگری را به دنبال داشت. عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: چنین تصمیمی باعث می‌شود فشار هزینه‌های زندگی به خانواده‌های مزدبگیر بیش از هر زمان دیگری وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقری (نائب رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در واکنش به تصمیم شهرداری تهران برای اخد عوارضِ تردد خودروها از بزرگراه‌ها، گفت: چنین تصمیمی باعث می‌شود کمرِ خانواده‌های مزدبگیر در زیر بار فشار هزینه‌های زندگی بیش از هر زمان دیگری شکسته شود.

این فعال کارگری ادامه داد: صنعت حمل و نقل یک صنعت راهبردی است. افزایش حتی یک ریال به هزینه‌های حمل و نقل، می‌تواند باعث افزایش تصاعدی سایر کالا و خدمات بشود. بیشتر خودروهایی که به صورت روزانه در بزرگ‌راه‌ها تردد می‌کنند با حمل کالا یا مسافر نقش موثری در تولید کالا و خدمات دارند. برای همین تصمیم شهرداری تهران برای دریافت عوارض تردد از بزرگ‌راه‌ها عقلانی نیست.

وی افزود: نمی‌توان این هزینه‌ را از مردم شهری مانند تهران گرفت تنها به صرف آنکه مردم شهرهای اروپا چنین هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند؛ مگر درآمد تهرانی‌ها چقدر است؟

عضو شورای اسلامی کار کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: مگر کارفرمایان قبول‌ کرده‌اند به کارگران دستمزد واقعی بدهند  که حالا مدیران شهری تصمیم گرفته‌اند از مالکان خودرو، بابت تردد در بزرگراه‌ها، هزینه اضافی نیز بگیرند. 

باقری افزود: استانداردهای زندگی در شهری مانند تهران هنوز تفاوت‌های بسیاری با شهرهای کشورهای خارجی دارد اما مسئولان شهری فقط یاد گرفته‌اند به استناد این استانداردها از مردم هزینه بگیرند.

این فعال صنفی کارگری گفت: دریافت عوارض از مالکان خودروهای لوکسی که هیچ نگرانی بابت هزینه بنزین مصرفی خود ندارند؛ شاید مشکلی ایجاد نکند اما مگر چند درصد از مردم چنین خودروهایی را سوار می‌شوند؟ اکثر مزدبگیران همین خودروهای وطنی را سوار می‌شوند و برای بسیاری از آنها این خودور تنها وسیله رفت و آمد میان منزل تا محل کار است.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: در سالهای اخیر فشار اقتصادی، بیشتر مزدبگیران را مشتری ثابت حمل و نقل عمومی شهر تهران کرده‌است اما آیا برنامه‌هایی که از طرف مدیران شهری برای خصوصی‌سازی خدمات حمل و نقل عمومی اجرا شده، رضایت بخش بوده است؟ تحولات حوزه حمل و نقل حتی برای کارکنان این بخش به اسباب نارضایتی تبدیل شده است.

روز گذشته رسانه‌ها به نقل از پیروز حناچی(معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران) اعلام کردند: شهرداری تهران جهت دریافت عوارض از خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها برنامه‌هایی دارد مبنی بر اینکه در صورت احداث بزرگراه‌های جدید در شهر تهران، دریافت عوارض در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام شهری پایتخت همچنین گفته‌ است: در بسیاری از کشورهای دنیا چنین امری مرسوم است و خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها عوارض پرداخت می‌کنند و این می‌تواند در شهر تهران نیز مورد توجه قرار بگیرد. به این ترتیب ما بسیاری از پروژه‌ها را می‌توانیم با سرعت بیشتری احداث و در نهایت به بهره‌برداری برسانیم. نمونه بارز در این زمینه اتوبان پردیس است که کار قابل قبولی انجام شده است و هم‌اینک نیز درآمدزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز