خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر:

کاهش فقر نیاز به تقویت بیمه‌ها دارد/سیاست‌های توزیع عادلانه درآمد بهتر از سیاست بازتوزیعی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۷۱۳

محمدرضا واعظ مهدوی با بیان اینکه برای افزایش عدالت، باید فقر را کاهش دهیم، تاکید کرد: بنابراین برای کاهش فقر نیز بیمه‌ها باید تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا واعظ مهدوی امروز در نشست «عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت» با عنوان بیمه و عدالت اجتماعی گفت: برای افزایش عدالت، باید فقر را کاهش دهیم. برای کاهش فقر باید بیمه ها را تقویت کنیم. برای تقویت بیمه، باید اشتغال را تقویت کنیم. برای توزیع عادلانه اشتغال نیز ، باید مزیت‌های نقاط مختلف کشور برابر شود و سیاست‌هایی را دنبال کنیم تا مناطق فاقد مزیت، مزیت پیدا کنند.

وی ادامه داد: باید بحث بیمه و عدالت اجتماعی را از رویکرد حکمرانی خوب شروع کرد. رویکردی که می‌گوید در دولت حداقلی، وظایف دولتها، تامین امنیت و نظم است و سایر خدمات را بازار تامین می کند.

واعظ مهدوی افزود: همه کسانی که می‌گویند انباشت سرمایه باعث بزرگ شدن کیک می‌شود و همه از کیک تولیدات ثروت استفاده می‌کنند، درست نیست. کیک ریکاردو نشان می‌دهد این مسئله در جهان سوم محقق نشده، چون وقتی کیک بزرگ شده، خروج سرمایه ها را داشتیم. در لیست بهمن 57 اشخاص زیادی را می بینیم که ثروت خود را از کشور خارج کرده بودند.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بیان اینکه عدالت در سه حوزه قابل تقسیم‌بندی است، تاکید کرد: این سه حوزه شامل قضایی، رویه‌ای و رفتاری و عدالت اقتصادی و اجتماعی است؛  در عدالت اقتصادی، سیاست‌ها به سه گروه تقسیم می‌شود: سیاست‌های تخصیص منابع را می‌بینیم. در این حوزه، توازن مشکل است. دوم سیاست‌های توزیع: هم باید نحوه توزیع درآمد بین بخش‌های مختلف و گروه‌های مختلف اجتماعی را تنظیم می‌کند.

وی گروه سوم را سیاست‌های بازتوزیع درآمد دانست و در این باره توضیح داد: در این سیاست‌ها، توزیع درآمد به طریقه بازتوزیع انجام می‌شود. مطالعات به خوبی نشان می‌دهد سیاست‌های توزیع عادلانه درآمد بهتر از سیاست بازتوزیعی است.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر اظهارکرد: سیاست‌های مالیاتی یک سیاست بازتوزیع مهم است. گروه بعدی سیاست‌های بیمه‌ای هستند. بیمه‌ها یکی از ابزارهای مهم بازتوزیعی هستند. سیاست‌های یارانه‌ای هم در گروه بعدی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز