خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی مطرح کرد؛

پرداختی‌های بی‌ضابطه تامین اجتماعی به پزشکان دروغ محض است/می‌خواهند از نمد بدون پشم کارگران کلاهی برای وزارت بهداشت بدوزند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۶۴۷

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از اظهارات وزیر بهداشت گفت: ایشان سالهاست قصد بی‌اعتبار کردن حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی را دارند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این روز‌ها درحالی‌که جامعه کارگری در شوک مصوبه کمیسیون تلفیق مبتنی بر تصویب بند (ز) تبصره ۷ بودجه سال ۹۷ به سر می‌برد و در حال بررسی علل و دلایل چنین تصمیمی از ناحیه نمایندگانی است که خود را متولی تصویب احکام اسلامی و حافظ منافع مستضعفان می‌دانند، ناگهان از ناحیه‌ای دیگری تیر دروغ و شک و شبهه شلیک می‌شود.

وی ادامه داد: امروز سخن نادرست جدیدی به نام پرداختی‌های بی‌ضابطهٔ تأمین اجتماعی به پزشکان، از ناحیه وزیر بهداشت خطاب به رئیس جمهور در برخی از شبکه‌های اجتماعی رونمایی شد.

پرداختِ تعرفه‌های سه‌ برابری نادرست است

صادقی افزود: در این نامه گذشته از درج مطالب غیرواقعی که کذبِ مطالب آن کاملاً روشن است، شاهد نوعی مظلوم‌نمایی و فرار رو به جلوی وزیر بهداشت بودیم که ناتوانی مدیریت خود را که نتیجه بی‌تدبیری است، به حساب سازمان تأمین اجتماعی گذاشته و با کمال تعجب سازمان را متهم می‌کند که به پزشکان ۳K (تعرفه سه برابر) پرداخت می‌کند و بابت این تعرفه سه برابری نیز تا این لحظه کلیه مطالبات حوزه درمان خودش را پرداخت کرده؛ براساس ادعای ایشان، وزارت متبوعی که ایشان مدیریت فعلی آن را برعهده دارد، به پزشکان حوزه مدیریت وزارت بهداشت ۱K (تعرفه یک برابری) داده و بابت این تعرفه هم سه ماه است حقوق پزشکانش به تعویق افتاده و مسبب آن سازمان تأمین اجتماعی است.

صادقی افزود: از رئیس جمهور درخواست داریم یک تیم کار‌شناس را مأمور بررسی صحت و سقم این ادعای نادرست نماید. از نمایندگان ملت نیز استدعا داریم یکبار برای پایان دادن به این ادعاهای غیرواقعی کمیته‌ای را تحت عنوان تحقیق و تفحص ادعاهای جناب وزیر، مأمور بررسی نمایند و نتیجه آن را برای اطلاع افکار عمومی منعکس کنند و به این سخنان بی‌پایه و اساس پایان دهند و بیش از این اجازه ندهند که وزارت بهداشت سوءمدیریت و ناتوانی‌های خود را به حساب کارگران و سازمان متعلق به آنان بگذارد.

طرح تحول سلامت، عامل افزایش دریافتی پزشکان در وزارت بهداشت

این فعال کارگری در ادامه بحث افزود: نکته جالب توجه این است که نامه جناب وزیر کاملاً عکس واقعیات موجود است؛ زیرا با طرح تحول سلامت که مدیریت آن به عهده وزارت بهداشت بوده، آنقدر مزایا و پرداختی‌ها را در وزارت بهداشت افزایش داده‌اند که پزشکان و متخصصان حوزه تأمین اجتماعی را وسوسه‌ کرده‌اند، تا حدی که بسیاری از آنان خواستار پذیرش استعفا جهت کوچ کردن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت مدیریت برخی دوستان شدند. جای بسی تعجب است که وزیر محترم دچار فراموشی شده‌اند که هزینه پرداخت تعرفه‌های دو برابری پزشکان تمام وقت و هیأت علمی، حاصل اجبار و درخواست مقام محترم ایشان بوده است و پرداخت تعرفه‌های دوبرابری و سه برابری در مناطق محروم و غیربرخوردار نیز حاصل تفکر جناب قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت بوده که اجرایی شده و سازمان تأمین اجتماعی مظلوم نیز مکلف به پرداخت آن شده است.

وی ادامه داد: بخش عجیبِ نامه جناب وزیر موضوع زیر میزی پزشکان و متخصصان در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی است که به مراتب سالم‌تر از برخی حوزه‌های درمانی اداره می‌شود و این اتهام زیر میزی بیشتر از ناحیه وزارتخانه متبوع گزارش می‌شود و دلیل عمده آن هم ضعف مدیریتی وزارت بهداشت در حوزه نظارتی به بیمارستان‌های مربوطه است.

صبر ما کارگران هم اندازه‌ای دارد

وی با بیان اینکه حال چرا وزیر محترم بهداشت به‌جای پرداختن به مشکلاتی که خود عامل شکل‌گیری آن است، انگشت اتهام را به سوی حوزه درمانی کارگران می‌گیرد جای سؤال دارد، افزود: سؤال دیگر این است که آقای قاضی‌زاده هاشمی پنج سال است که مدام بر سرنای بی‌اعتبار کردن حوزه درمان تأمین اجتماعی در هیئت دولت و مجلس و کمیسیون‌های مختلف مجلس و انظار عمومی می‌دمد. علت چیست؟

دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه گفت: پاسخ روشن است. ایشان تمام این هیاهو‌ها و جنجال‌ها را برای این برپا کرده تا بتواند از نمد بدون پشم کارگران ایران کلاهی برای مدیریت خود بدوزد بلکه بتواند عملکرد چهارسال گذشته خود را توانمند و موجه جلوه دهد. غافل از اینکه صبر ما کارگران هم حد و اندازه‌ای دارد که اگر سرآید قطعاً تاریخ مصرف برخی دوستان هم به سر خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز