خبرگزاری کار ایران

معلمان مدارس غیردولتی در تماس با ایلنا:

«معلمان آزاد» نه از دستمزد قانونی برخوردارند و نه بیمه

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۰۴۱

معلمان آزاد می‌گویند: سالهاست با دستمزدهای پایین‌تر از حداقل قانون کار، در خدمت آموزش و پرورش هستیم و متاسفانه سازمان‌های مختلف ما را به هم پاس‌کاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معلمان آزاد که در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند، از شرایط شغلی خود ناراضی هستند و معتقدند که باید تغییرات اساسی در شرایط اشتغال آنها به وجود بیاید.

این معلمان می‌گویند: در این مدت بیست و اندی سال که از تاسیس مدارس غیردولتی می‌گذرد، چندین نوبت استخدام و رسیدگی به امور معلمان و نیروهای آموزشی صورت گرفته؛ ولی متاسفانه معلمان غیردولتی نه از حقوق  قانونی برخوردارند  و نه از بیمه.

به گفته یکی از این معلمان که به نمایندگی از جانب همکارانش در استان مرکزی با ایلنا تماس گرفته، همه قوانین روی کاغذ وجود دارد؛ ولی متاسفانه عملا هیچ مرکز دولتی خود را موظف به  نظارت نمی‌داند و در نتیجه معلمان مدارس غیردولتی در حال تدریس با دستمزدهای بسیار  پائین هستند  و آینده آنها نیز مبهم و نامعلوم است.

او می‌گوید: وضعیت بیمه ما معلمان آزاد نیز مشکل‌دار است و در این شرایط، امیدی نداریم که بتوانیم روزی بازنشسته شویم و در سالمندی، زندگی آرامی داشته باشیم.

این معلم آزاد ادامه می‌دهد: بارها مقابل مجلس جمع شدیم و درخواست رسیدگی داشتیم؛ ولی هر بار وعده‌هایی داده شد که متاسفانه عملیاتی نشد یا فقط در چند مدرسه خاص به صورت ناقص اجرایی شد.

به گفته او، معلمان آزاد نه معلم محسوب می‌شوند و نه کارگر؛ آموزش و پرورش و وزارت کار هیچکدام به‌طور کامل خود را متولی این نیروها نمی‌دانند. او می‌گوید: دقیقا به همین دلیل است که حق و حقوق معلمان مدارس غیردولتی رعایت نمی‌شود.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز