خبرگزاری کار ایران

مسئول تعاونی صیادان غرب گیلان:

سرمای زمستانی ماهیگیران انزلی را بیکار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۵۰۶

به گفته محمد صیاد آلیانی سرمای زمستانی آب دریای خزر باعث شده‌است تا ماهیگیران منطقه انزلی، از ابتدای دی‌ماه حرفه ماهیگیری را کنار بگذارند.

محمد صیاد آلیانی (مسئول تعاونی صیادان غرب گیلان) به خبرنگار ایلنا گفت: هرسال، سرد شدن دمایِ آبِ دریای خزر باعث می‌شود تا فعالیت ماهیگیران غرب گیلان در دو ماه اول فصل زمستان متوقف شود.

وی در توضیح این اتفاق گفت: وقتی که دمای آب دریا سرد می‌شود، گله‌های ماهی یا به اعماق می‌روند و یا به سمت آب‌های گرم‌تر در استان مازندران کوچ می‌کنند؛ نتیجه اینکه بیشتر ماهیگیران این منطقه ناچارند تا ابتدای اسفند ماه فعالیت خود را متوقف کنند.

این مقام صنفی ماهیگیران شمال با بیان  اینکه به صورت سنتی ماهیگیری، حرفه‌ فصلی‌یی است که اغلب اهالی انزلی آنرا در نیمه دوم هر سال انجام می‌دهند؛ گفت: به صورت معمول، فصل صید از بیستم مهرماه هرسال آغاز و تا نیمه فروردین ماه سال بعد ادامه می‌یابد؛ اما سرما هر سال دو ماه در این فعالیت، وقفه می‌اندازد.

صیادآلیانی ادامه داد: درآمد ماهیگیران این منطقه در سایر ماه‌هایِ فصل صید آنقدر نیست که بتوانند از عهده مخارج ماه‌های دی و بهمن برآیند؛ تازه در نیمه نخست سال نیز که حرفه صیادی خاتمه می‌یابد و پای گردشگران به انزلی بازمی‌شود، بیشتر ماهیگیران به مشاغلی مانند مسافرکشی روی می‌آورند.

او درادامه با بیان اینکه زندگی ماهیگیران و خانواده‌های آن‌ها نیز تابع‌‌ همان الگوی مصرف سایر مردم است؛ افزود: در ماه‌هایی که به دلیل سرما ماهیگیری متوقف می‌شود، حتی آنقدر پول نداریم که بتوانیم حق بیمه تامین اجتماعی را بپردازیم.

به گفته صیاد آلیانی، ماهیگیران منطقه انزلی حتی آنقدر از جانب دولت حمایت نمی‌شوند که بتوانند با کمک برنامه‌های اشتغالزایی دولت، تسهیلات لازم برای راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی  دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز