خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

از هویت ماهیگیران ایرانی نجات داده شده بی‌خبریم/ تصویر کمک آمریکایی‌ها قدیمی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۱۹۱

یک فعال صیادی به ایلنا می‌گوید بعد از گذشت ده روز از خبر آزادسازی صیادان ایرانی که در دام دزدان دریایی بودند هنوز هیچ خبری از این دوازده صیاد نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۱۰ روز پیش نیروهای دریایی آمریکا که در نزدیکی آب‌های دریایی یمن حضور داشتند مدعی شدند که یک شناور صیادی ایرانی که در دستان دزدان دریایی گرفتار شده بودند را آزاد کرد اما تا این لحظه هنوز حتی هویت این صیادان نجات یافته، مشخص نشده است.

علیم افشار، (مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک) در این مورد به خبرنگار ایلنا می‌گوید: پس از اینکه نیروی دریایی آمریکا مدعی شد ۱۲ صیاد ایرانی را در نزدیکی یمن از چنگال دزدان دریایی سومالی آزاد کرده است ما منتظر خبر رسیدن انها به خانه بودیم که تا این لحظه نه به خانه بازگشته‌اند و نه خبری از انها به دست ما رسیده است.

این مقام صنفی با یادآوری موقعیت جغرافیایی بندر چابهار و کنارک گفت: صیادان این منطقه تنها افرادی هستند که برای انجام صید به آب‌های نزدیک به محدوده تردد اعضای گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی دسترسی دارند، به کمک دستگاه بی‌سیم و شبکه‌های مجازی با این ماهیگیران در ارتباط هستیم و این ماهیگیران تنها ایرانی‌هایی هستند که می‌توانند توسط گروه دزدان دریایی گروگان گرفته شوند.

او در همین مورد اضافه می‌کند: در این بین یک تصویری که صیاد ایرنی در آغوش سرباز آمریکایی بود در فضای مجازی منتشر شد که مربوط به سال‌ گذشته بود و می‌توان گفت که بازنشر این عکس، تنها جنبه تبلیغاتی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز