خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر؛

درصدد اصلاح شرایط بیمه صیادان هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۸۳۵

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر می‌گوید: به دلیل سنتی بودن حرفه صیادان، در حال حاضر برای ارائه خدمات بیمه‌‌ای به این گروه شغلی با مشکلاتی مواجه هستیم و برای همین قصد داریم تا با الگوبرداری از شرایط کشورهای پیشرو در صنعت آبزیان وضع موجود را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یونس خسروانی، مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر می‌گوید: به دلیل سنتی بودن حرفه صیادان، در حال حاضر برای ارائه خدمات بیمه‌‌ای به این گروه شغلی با مشکلاتی مواجه هستیم و برای همین قصد داریم تا با الگوبرداری از شرایط کشورهای پیشرو در صنعت آبزیان وضع موجود را اصلاح کنیم.

وی در تشریح این تحقیقات اضافه می‌کند: شرایط کار صیادان به نوعی است که همه روزهای سال به دریا نمی‌روند. گاهی دریا بست دارند و گاهی باید ادوات صید و شناور را آماده کنند برای همین به دنبال طرحی هستیم تا در روزهایی که صیادان در دریا حضور ندارند نیز هم جز سابقه شاغلی آنها محسوب شود.

این مقام مسئول سازمان تامین اجتماعی با تقسیم‌بندی ماهیگیران به دو گروه گفت: در گروه نخست ماهیگیرانی هستند که از خود شناور دارند و کارفرما قلمداد می‌شوند و در گروه دوم نیز ماهیگیرانی حضور دارند که بر روی لنج‌ها فعالیت می‌کنند و کارگر تلقی می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی با اشاره به مشکلات پیش رو بیمه صیادان می‌گوید: ماهیگیری جزو کارهای بین بخشی محسوب می‌شود و به همین دلیل متولی مشخصی ندارند، این حرفه در ارتباط مستقیم با سازمان‌هایی مختلف و متفاوتی مثل بین نیروی انتظامی، سازمان شیلات، سازمان بنادر و کشتی رانی و تامین اجتماعی است و تعامل تمامی سازمان‌ها با صیادان براساس مجوزهای معتبری است که برای آنها صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز