خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بوشهر در گفت‌وگو با ایلنا:

نگران وضعیت صیادان در بند عربستان هستیم/ ظریف دستور رسیدگی داد

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۳۰

نماینده مردم بوشهر معتقد است کشورهای عربی تنها به دلیل مسائل سیاسی صیادانی که از نظر معیشتی وضعیت مناسبی ندارند را دستگیر می‌کنند و آنها را به حبس‌های سنگین محکوم می‌کنند.

عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب صیادانی که توسط کشورهای عربی به بهانه‌های غیرقابل قبول بازداشت می‌شوند، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: صیادان ایرانی در حالی که توسط امواج، طوفان و برخی مواقع گم کردن راه وارد حریم آب‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شوند توسط نیروهای دریایی این کشورها دستگیر و به حبس‌های سنگین محکوم می‌شوند.

او ادامه می‌دهد: در ادامه بازداشت‌های سریالی صیادان استان بوشهر، ‌دو صیاد شهرستان خارک روز هفتم آبان‌ماه دستگیر شدند که براین اساس در حال حاضر جمع صیادانی که در این کشوها حضور دارند به حدود یازده تن می‌رسد؛ که اکثر آنها در زندان‌های سعودی به سر می‌برند.

 ذخایر آبزیان خلیج فارس در آب‌های ایران در سال‌های اخیر با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است که صیادان ایرانی مجبوراند برای رسیدن به گله‌های ماهی از ساحل ایران دور شوند و نیروهای دریایی کشورهای عربی به دلیل مسائل سیاسی انها را دستگیر می‌کند.

خدری خاطرنشان می‌کند: صبح روزی که خبر بازداشت دو صیاد خارکی  توسط نیروی دریایی عربستان رسید به وزارت خارجه مراجعه و با معاونان وزیر خارجه در این مورد صحبت کردیم. همچنین در مجلس با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز به بحث نشستیم و که نتیجه آن صدور دستور پیگیری‌ توسط وزیر خارجه بود.

وی در مورد پیگیری‌های صورت گرفته اضافه می‌کند: به دلیل کدر بودن روابط ایران با کشور‌های حوزه خلیج فارس روند رسیدگی به وضعیت صیادان در بند به کندی پیش می‌رود. به دلیل اینکه این دستگیری‌ها سریالی شده است باید توافقاتی در جهت بهبود روابط صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز