خبرگزاری کار ایران

جای «رادیو بی‌سیم» در شناورهای صیادی خالی‌ست/نصب ردیاب ماهیگیران را آسیب‌پذیرتر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۲۶

شماری از ماهیگیران استان‌های حاشیه خلیج فارس خواستار آن هستند تا شناورهای آن به جای نصب دستگاه‌های رد‌یاب و رادار به دستگاه‌های مدرن بی‌سیم‌های رادیویی مجهز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از صیادان استان‌های جنوبی کشور از تصمیم سازمان شیلات برای الزامی شدن نصب دستگاه ردیاب و رادار روی شناورهای ماهیگیری خبر می‌دهند.

به گفته این صیادان؛ تصمیم اخیر اداره شیلات برای مراقبت از شناورهایی اتخاذ شده است که در جستجوی گله‌های صیدی راهی محدوده‌های در بیرون از حریم آب‌های ساحلی ایران می‌شوند.

این ماهیگیران ضمن استقبال از سیاست‌هایی که در راستای تامین امنیت حرفه‌ای آنها اتخاذ شده است، می‌گویند: در حال حاضر برای ماهیگیرانی که در محدوده آب‌های خلیج فارس به صید آبزیان مشغولند، به‌روز رسانی دستگاه‌های بی‌سیم موجود در شناورهای صیادی از هر اقدام دیگری ازجمله نصب دستگاه ردیاب و رادار واجب‌تر است.

آنها می‌گویند: سازمان شیلات در شرایطی بر الزامی بودن نصب دستگاه‌های ردیاب و رادار بر شناورهای صیادی اصرار دارد که از یکسو قیمت این دستگاه‌ها در حد وسع ماهگیران نیست و از سوی دیگر نصب آنها می‌تواند به بروز مشکلات دیگری برای آنها شود.

به صورت مشخص آنها می‌گویند: اگرچه وجود چنین تجهیزاتی در شناورهای امکان ردیابی موقعیت شناورهای صیادان ایرانی را برای مسئولان مربوطه فراهم می‌کند اما در عین حال به اشخاص دیگری هم که در این محدوده آبی حضور فعال و موثر دارند نیز امکان رصد شدن موقعیت شناورهای ایرانی را خواهد داد.

به صورت مشخص نگرانی این صیادان از نصب تجهیزات ردیابی و راداری از توانمند‌تر شدن دسته‌‌هایی است که این روزها تحت عنوان دزدان دریایی شناورهای ماهیگران کشورهای مختلف از جمله ماهیگیران ایرانی را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند.

این ماهیگیران می‌گویند: به همین دلیل بیشتر شناورهای صیادی تا این لحظه نسبت به نصب این تجهیزات رقبتی نشان نداده‌اند.

 صیادان استان‌های جنوبی کشور اضافه می‌کنند: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما برقراری تماس به وسیله بی‌سیم است تا در موقعیت‌های مختلف بتوانیم با هماکارانمام تماس بگیریم. اگر مسئولان می‌خواند امنیت حرفه‌ای ما ارتقا بدهند موضوع نصب بی‌سیم را پیگیر ی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز