خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی پرستاران:

بازنشستگی پیش از موعدِ پرستاران نیازی به آلاینده سنجی ندارد/ شعب تامین اجتماعی همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۰۹۱

یک فعال صنفی پرستاران گفت: شعب تامین اجتماعی باید با پرستارانی که خواستار بازنشستگی پیش از موعد هستند، همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی شعب تامین اجتماعی تهران با پرستارانی که خواستار استفاده از مزایای بازنشستگی پیش از موعد هستند، همکاری نمی‌کنند.

حمید چراغی (رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران) با بیان این که برای بازنشستگی گروه پرستاری نیازی به آلاینده‌سنجی از مراکز درمانی نیست، گفت: در پی همکاری نکردن شعبات سازمان تأمین اجتماعی با درخواست بازنشستگی پرستاران و درخواست آلاینده سنجی از مراکز بیمارستانی و ایجاد اخلال در روند بازنشستگی کارکنان بالین، رسیدگی به این موضوع در دستور کار نظام پرستاری تهران قرار گرفت و آن را پیگیری کرد.

وی ادامه داد: طی جوابیه مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی جهت مشمولین موضوع ماده ۱۶ قانون سازمان نظام پرستاری شامل پرستار، بهیار، اتاق عمل و هوشبری و رده‌های وابسته پرستاری، باید فقط تطبیق و تشخیص شغل صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران افزود: همچنین در ادامه بر این نکته تأکید شده است که مشکلات ناشی از عدم تمکین شعب سازمان تأمین اجتماعی از قوانین مصرح در رابطه با مشاغل سخت و زیان آور و اخذ گزارش آلاینده‌سنجی در مواردی که در قانون و یا آئین نامه جزو مشاغل سخت و زیان آور هستند، از مشمولین قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت طبق روال قانونی، موضوع از طریق دیوان عدالت اداری قابل پیگیری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز