خبرگزاری کار ایران

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور:

در طرح تحول سلامت فقط رضایت پزشکان مبنا قرار گرفت/ برخی ادعاها در ارتباط با تعرفه‌های پرستاری تعجب‌برانگیز است

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۴۴۲

حسین علی‌‌نسایی ضمن انتقاد از اظهارات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این که می‌گویند برای تعرفه‌های پرستاری بودجه نداریم، تعجب‌برانگیز است.

حسین علی‌نسایی (عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص نبود بودجه جهت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری؛ اظهار داشت: بودجه تعرفه های پرستاری در دل تعرفه‌های پزشکیست؛ در طی طرح تحول سلامت، تعرفه های پزشکی ۴ برابر افزایش یافت و اگر فقط یک برابر کمتر افزایش می‌یافت، بودجه تعرفه‌های جامعه ۲۰۰ هزار نفری پرستاری نیز تامین می شد و رضایت این جامعه بزرگ بهداشت و درمان را در پی داشت؛ اما فقط به رضایت ۴۰ هزار متخصص رضایت داده شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۵ درصد از تعرفه های متخصصان بیهوشی کاسته شده و اگر از تعرفه بقیه پزشکان متخصص همین میزانِ ۲۵ درصد کاسته شود، بودجه تعرفه‌های پرستاری تامین خواهد شد.

این فعال صنفی پرستاران در ادامه گفت: احتمالا جناب بهروز بنیادی، نماینده مجلس فراموششان شده که در سال گذشته همزمان با تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس در دل این برنامه بندی عنوان شد مبنی بر این که تعرفه های پرستاری در سقف کارانه‌های موجود اجرایی شود و طبق برآوردها سقف کارانه‌های پرستاری با همین ۲۵ درصد تعرفه های پزشکی برابری می کند؛ در نتیجه ایشان به عنوان نماینده مجلس به جای نفی قوانین مصوب مجلس، به دنبال راهکارهای عملی در جهت اجرایی شدن قوانین مصوب خود مجلس باشند.

علی‌نسایی خاطرنشان کرد: برخی ادعاها تعجب‌برانگیز است و  برخی افراد که در مورد تعرفه های پرستاری اظهار نظر می‌کنند بدانند که با یک قشر فرهیخته و فهیم سر و کار دارند و مراقب اظهار نظرهای بی حساب و کتاب خود باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز