خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان مطرح کرد:

فعالان صنفی معلمان به کرمانشاه رفتند/ در تلاشیم کمکهای معلمان کشور را صرف برپایی کلاسهای درس کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۰۰۷

جواد لعل محمدی از سفر نمایندگان معلمان به کرمانشاه و تلاش برای کمک رسانی به آسیب دیدگان خبر داد.

جواد لعل محمدی (فعال صنفی معلمان خراسان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا از دیدار اعضای شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان  با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد.

در روزهای گذشته تعدادی از اعضای شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور به استان زلزله زده کرمانشاه سفر کردند؛ پیش از این و پس از وقوع زلزله در غرب کشور، فعالان صنفی معلمان، کمپینی با هدف  جمع آوری کمکهای نقدی معلمانِ سراسر کشور ایجاد کردند.  قرار است در این سفر، نیازهای کلیدی زلزله زدگان بررسی شده و در ارتباط با هزینه کردِ کمکهای معلمان، تصمیم گیری شود.

لعل محمدی در این ارتباط گفت: پس از دیدار با مقامات آموزش و پرورش کرمانشاه، متوجه شدیم، متاسفانه در زلزله دو معلم فوت کرده‌اند؛ یکی خانم اخترمنش از معلمان استخدامی سال 1390 که متاسفانه در جریان زلزله هم خودش و هم همسر و فرزندش، فوت کردند؛ یکی دیگر هم آقای حسینی از فرهنگیان بازنشسته.

وی افزود: تصمیم داریم دیداری با خانواده ها و بازماندگان این عزیزان داشته باشیم و همدردی جامعه معلمان را به آنها ابلاغ کنیم.

این فعال صنفی معلمان ادامه داد: در ارتباط با دانش آموزان هم متوجه شدیم تعداد زیادی از دانش آموزان سرپل ذهاب و ازگله، در این حادثه جان خود را از دست داده اند که اکثریت آنها در مقطع ابتدایی هستند.

لعل محمدی در ادامه گفتگو با بیان این که در پی نیازسنجی و کمک رسانی به آسیب دیدگان هستیم؛ افزود: با توجه به این که نیازهای اولیه زلزله زدگان برطرف شده و مساله اسکان ضروری آنها نیز مرتفع شده، در تلاشیم کمکهای معلمان سراسر کشور را برای ساماندهی اسکان موقت زلزله زدگان و یا راه اندازی کلاسهای درس، هزینه کنیم؛ راه اندازی فضاهای آموزشی و رفع نیازهای دانش آموزان و معلمان برای ما در اولویت است.

وی در پایان تاکید کرد: راه اندازی هرچه سریعتر فضاهای آموزشی و کلاسهای درس حتی در کانکسها می‌تواند در التیام بخشی به روحیه معلمان و دانش آموزان داغدار و آسیب دیده موثر باشد و ما که به نمایندگی معلمان سراسر کشور به منطقه رفته ایم، سعی داریم تا حد امکان در رابطه با این موضوع به مسئولان و مردم محلی کمک کنیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز