خبرگزاری کار ایران

جوانان بوشهری انتقاد دارند؛

سهم ناچیز بومی‌ها در آزمون جذبِ صنعت نفت

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۰۲۹

جوانان استان بوشهر می گویند در آزمون جذب که قرار است دی ماه برگزار شود، بومی‌ها شانس چندانی برای استخدام ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرایط برگزاری آزمون جذب صنعت نفت که قرار است دی ماه برگزار شود، انتقاد جوانان بوشهری را برانگیخته‌است.

به اعتقاد منتقدین، حق جذب 50 درصدی بومی‌ها که  مصوب مجلس شورای اسلامی‌ست، در این آزمون نادیده گرفته شده و فقط 15درصد حق جذب برای نیروهای بومی شهرستان و 10 درصد برای نیروهای بومی استان‌های نفت خیز در نظر گرفته شده که در عمل حق جذب بومی‌ها را از 50 درصد به 25 درصد یعنی به نصف تقلیل داده‌است.

یکی از این جوانان بیکار  می‌گوید: باتوجه به نحوه جذب نیرو در این آزمون،  احتمال دارد در آینده نه چندان دور شاهد اخراج نیروی متخصص بومی پس از تزریق نیروهای جذب شده که اکثراً از دانشگاه های تهران هستند، باشیم؛ این در صورتی است که برای یک بوشهری یا خوزستانی برای ورود به این دانشگاه ها محدودیتِ ظرفیت وجود دارد و سالانه 5 نفر در هر رشته می‌توانند وارد دانشگاهای برتر شوند،آیا مسئولی پاسخگوی بیکاری ما جوانان مناطق نفت‌خیز هست؟

این جوانان از نمایندگان استان بوشهر درخواست دارند که به موضوع استخدام در صنعت نفت ورود کرده و از حق جذب بومی‌ها دفاع کند؛ به گفته این جوانان، نه تنها با این آزمون، بومی‌های بیکار به کار گرفته نمی‌شوند، بلکه با این شیوه جذب، آینده شغلی بومی‌های شاغل نیز که اکثر قرارداد موقتی هستند، در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز