خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی:

نگاه به سازمان تأمین اجتماعی بایستی مبتنی بر دیدگاه بیمه ای باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۷۶

جلسه شورای هماهنگی تأمین اجتماعی استان آذربایجانشرقی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی در راستای تعامل سازنده و مطلوب با مقامات استانی و استفاده از ظرفیت های موجود با تشریک مساعی بین سازمانها و شرکتهای تابعه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با حضور در جلسه شورای هماهنگی تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه هدف از ایجاد جلسات هماهنگی تأمین اجتماعی استان ایجاد هم افزایی، همنوایی و همسویی در جهت تحقق اهداف و منویات سازمان، مطابق با چشم انداز و افق پیش بینی شده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه های حال حاضر در حوزه تأمین اجتماعی، عدم شناخت صحیح از کارکردهای آن در مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور است و بایستی نگاه حمایتی به سازمان تأمین اجتماعی به نگاه بیمه مبتنی بر محاسبات آکچوئری تغییر یابد.

عبدالرحمن تاج الدین،  با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که متعلق به شرکای اجتماعی آن است، افزود: تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد وسیع که در وجوه مختلف اقتصادی، سلامت، بیمه ای و ... فعالیت می نماید، امینت و آرامش را برای جامعه به ارمغان می آورد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی، اذعان داشت: ماهانه ٦ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تجهیز منابع در سازمان صورت می پذیرد و بیش از ٤ میلیارد تومان از بابت حقوق و مستمری به سه میلیون و ٢٠٠ هزار نفر بازنشسته و مستمری پرداخت می شود.

وی اجرای دهها پروژه در سطح کشور در حوزه های درمان و بیمه ای با تکیه به ظرفیت نیروی انسانی را مایه افتخار دانست و خاطر نشان کرد: اگر چه در مقطعی در حق سازمان تأمین اجتماعی جفا شده، لیکن در طی چهار سال اخیر با حضور مدیرانی از بدنه سازمان، سازمان به ریل اصلی خود بازگشته و با حضور موثر خود در عرصه های ملی و بین المللی، شأن و منزلت خود را احیا نموده است.

معاون حقوقی و امور مجلس، با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی مجموعه ای از مأموریتها و خدمات پیچیده را برعهده دارد، تصریح کرد: این سازمان تلاش دارد به دور از نگاههای سیاسی و جناحی وظایف ذاتی خود را علیرغم تمامی مشکلات و کمبودها محقق نماید.

تاج الدین صندوق تأمین اجتماعی را تنها صندوق زنده و سرپای کشور که با اتکا به توان کارشناسی خود، خدمات مقرر را همچنان به قوت ارائه می دهد، دانست و عنوان داشت: طی سالهای اخیر نه تنها گزندی به سازمان از ناحیه تدوین قوانین و مقررات غیرکارشناسانه وارد نشده است، بلکه در قانون برنامه توسعه ششم، مواد قانونی مطلوبی نیز تببین و پیش بینی شده است .

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی، تفویض اختیارات بخشی از وظایف سازمان مرکزی به استانها را لازم دانسه و عنوان داشت: این مهم در دستور کار قرار داشته و امیدوار هستیم با انجام آن، بسیاری از اقدامات در سطح استان، تسریع و سازماندهی شود.

تاج الدین، ضمن تجلیل از عملکرد تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با حضور مدیرانی توانمند و به پشتوانه تعاملات مطلوب و سازنده  با جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، این استان در جهت جلب اعتماد عمومی مخاطبین پیشرو است.

معاون مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در امور حقوقی و مجلس تغییر رویه در نحوه ارائه خدمات، مطابق با مطالبات مخاطبین و پیشرفت تکنولوژی را ضروری خواند و تأکید داشت: بازنگری و اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات توأم با تکریم مخاطبین بایستی صورت پذیرد.

جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه تعداد ٢٨ شعبه در سطح استان ارائه دهنده خدمات به شرکای اجتماعی می باشند، کسب رتبه برتر کشوری در ارزیابی و رتبه بندی سال  و اخذ بالاترین امتیازات در ارزیابی مرحله ای معاونت فنی و درآمد، را نشان از تلاش مضاعف همکاران استان دانست.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به چالشهای پیش روی ناشی از قوانین و مقررات موجود، بازنگری در قانون مشاغل سخت و زیان آور و بیمه بیکاری در جهت تضمین اشتغال پایدار و تأمین منابع سازمان را ضروری دانست و اذعان داشت: نظرات فنی و تخصصی کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی استان، موجبات تدوین مقررات مطلوب ذینفعان خواهد بود.

جعفر سمساری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شرایط فیزیکی شعب تابعه، تأمین محل مناسب برای شعب شش تبریز، مرند، ممقان، ایلخچی، آذرشهر و ورزقان را از اولویتهای اداره کل استان اعلام نمود و افزود: اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شده و با مساعدت سازمان مرکزی تکمیل و عملیاتی خواهند شد.

وی پیش بینی توسعه شهرستان و به تبع آن گسترش خدمات سازمان تأمین اجتماعی و نیز اقلیم منطقه را در احداث بنای شعب تابعه ضروری خواند و تصریح کرد: بایستی ساختمان اداری شعب، به نحوی طراحی و اجرا گردد که پاسخگوی نیازهای ذاتی سازمان، طی سالهای آتی باشد.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات در شعب تأمین اجتماعی را گامی در جهت تسهیل و روانسازی امور و توانمندسازی کارکنان دانست و تصریح کرد: تدوین ساختار و تشکیلات و نیز مزایای مطابق با شغل به منظور تکمیل این طرح لازم است.

دکتر نیکنامی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت پیگیری تحقق مصوبات و اجرای پروژه های نیمه تمام، همکاری و همراهی مقامات سازمانی و استانی، در جهت تسهیل فرآیندهای اداری و ساخت و ساز را ضروری خواند و اذعان داشت: تأمین محل مناسب برای اسناد پزشکی و کمیسیون پزشکی استان، از جمله چالشهای موجود در حوزه درمان است و امیدوار هستیم با تأمین منابع مورد نیاز، مکانی مناسب برای ارائه خدمات در مراکز فوق احداث شود.  

در ادامه این جلسه، مدیران استانی موسسه حسابرسی و شرکت خانه سازی ایران و نیز کارشناسان بانک رفاه کارگران استان، پیشنهادات و نکته نظرات خویش در جهت ایجاد وحدت رویه و تشریک مساعی را ارائه نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز