خبرگزاری کار ایران

ادامه تجمعات مربیان پیش‌دبستانی/مربیان کرمانشاهی مقابل استانداری رفتند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۷۲۹

در ادامه تجمعات مربیان پیش‌دبستانی در استانهای مختلف، روز گذشته مربیان پیش دبستانی استان کرمانشاه مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرغم تصویب جذب مربیان پیش‌دبستانی، هنوز این مصوبه قانونی اجرایی نشده‌است.  مربیان پیش دبستانی در برخی از استانها همچنان در بلاتکلیفی به سرمی‌برند و نسبت به وضعیت استخدامی خود معترضند.

در همین رابطه روز گذشته تعدادی از مربیان پیش دبستانی استان کرمانشاه مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگیِ استاندار به وضعیت استخدامی خود شدند.

یکی از معترضان می‌گوید: ده سال سابقه کار دارم؛ با این همه سابقه خواستار اجرای قانون و جذب در آموزش و پرورش هستم و فکر نمی‌کنم خواسته استخدام، توقع زیادی باشد.

سیزدهم شهریور نیز مربیان پیش‌دبستانی استان گلستان مقابل استانداری این استان جمع شدند و نسبت به بلاتکلیفی خود اعتراض کردند.

شهریور ماه سال گذشته، طرح اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت ماده واحده طرح مذکور را پس از بحث و بررسی با ۱۷۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس تصویب کردند.

براساس مصوبه مجلس، در ماده واحده این طرح مقرر شد تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون مذکور مصوب ۱۵ مهر ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آن اصلاح شود.

طبق این اصلاحیه مجلس، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی را که از طریق شرکت‌های عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده‌اند و همچنین حق‌التدریسان غیرمستمر را که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند به منظور تامین نیروهای حق‌التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر) مربی پرورشی، مربی بهداشت و مشاور اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)‌ مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی) جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام رعایت ماده ۸ این قانون به کارگیرند.

در همین راستا در برخی از استانها مانند خراسان و خوزستان، مربیان پیش‌دبستانی جذب آموزش و پرورش شدند ولی مربیان پیش دبستانیِ برخی استانها مانند گلستان و کرمانشاه  با این استدلال آموزش و پرورش که امکان جذب محدود است و بایستی ظرفیت ایجاد شود مواجه شده و فعلا همچنان بلاتکلیفند.

به عنوان نمونه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران پیش از این گفت: مازندران در حوزه مربیان پیش دبستانی مازاد نیرو دارد.

سیدعیسی میرشفیعی اظهار کرد: در حوزه پیش دبستانی قرار شد چنانچه آموزش و پرورش نیرویی نیاز داشته باشد براساس نیازش از طریق مربیان حق التدریس پیش دبستانی استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز