خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی:

ملاک حق‌التدریس به معلمان قانون کار است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۱۱۱

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از اجرای طرح تحصیل رایگان نوآموزان در برخی مناطق محروم خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: در قانون قبلی آیین نامه تنظیم حقوق و دستمزد ارائه شد که تحقق نیافت اما در قانون جدید ملاک و معیار حداقل دستمزد، قانون کار است البته این مساله به این معنا نیست که موسس نتواند حق التدریس بیشتری به معلمان پرداخت کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در مورد نحوه بیمه معلمان و  کادر آموزشی گفت: اکنون وضعیت بیمه متناسب با حضور و شرایط معلمان طبق قانون کار دستورالعمل‌هایی دارد و کادر آموزشی بیمه 12ماهه دارند اما برای معلمان این مساله مقدور نیست و افزایش میزان بیمه برای معلمان به 12 ماه هزینه و فشار مالی برای خانواده‌ها خواهد داشت.

ضرورت اخذ مجوز از آموزش و پرورش برای مراکز پیش دبستانی

گرد در مورد فعالیت مراکز پیش دبستانی گفت: با توجه به لازم الاجرا شدن قانون و استقبال آموزش و پرورش مبنی بر توسعه مشارکت برای افراد صاحب صلاحیت و نهادهای علاقه مند ، زمینه‌ای فراهم شده تا آن ها وارد عمل شوند اما شرط اصلی برای فعالیت ،کسب مجوز از آموزش و پرورش است.

او ادامه داد: با توجه به تفویض اختیار نهادهای علاقه مند وارد عمل می‌شوند و مجوز از طریق شورای نظارت منطقه یا شهرستان اخذ می‌شود، چنانچه در سال تحصیلی ۹6-۹7پیش دبستانی مجوز نداشته باشد آموزش و پرورش از ادامه فعالیت این مرکز جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: از سال گذشته تعدادی از مراکز پیش دبستانی برای اخذ مجوز مراجعه نکردند، با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده ،امیدواریم اطلاعات تا قبل از مهلت قانونی بازگشایی مدارس ارائه شود تا اخذ مجوز انجام شود.

گرد درباره نحوه تعیین شهریه در مراکز پیش دبستانی گفت: شهریه طبق ضوابط، پیشنهاد و با هماهنگی و توافق شورای نظارت مشخص می‌شود و به طور کلی همه ضوابط پیش دبستانی، طبق قانون بر عهده آموزش و پرورش است، بنابراین مانند مدارس غیردولتی اخذ مجوز از آموزش و پرورش خواهد بود و هر فرد حقیقی و حقوقی شرایط گزینشی و قانونی داشته باشد، برای این امر پذیرفته می‌شود.

او افزود: از سال گذشته سامانه‌ای درنظر گرفته شده است و انتظار داریم همه مراکز پیش دبستانی که بدون مجوز آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، در اخذ مجوز اقدام جدی کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: به منظور رعایت عدالت آموزشی در مناطق محروم به ویژه مناطق دو زبانه تمهید مقدمات برای تحصیل رایگان نوآموزان پیش دبستانی از طریق طرح خرید خدمات و استفاده از موسسان غیردولتی فراهم شده است.

گرد گفت: در این طرح با هدف کیفیت آموزشی از نیروهای بومی استفاده می شود که در ارتقای کیفیت آموزشی سهم بسیاری داشته‌اند. در حال حاضر حدود ۱۸۰هزار دانش آموز از طریق طرح خرید خدمات تحصیل می‌کنند و قریب به ۱۲هزار معلم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و بومی منطقه شناسایی شده اند که تحت پوشش این طرح به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز