خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی صیادان خوزستان:

برداشت نادرست از یک مصوبه، تردد صیادان خوزستانی را با مشکل مواجه کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۴۴۰

مدیرعامل تعاونی صیادان خوزستانی از دردسرساز شدن مصوبه‌ موسوم به پیمایش شناورها برای ماهیگیران عضو این اتحادیه خبر می‌دهد و می‌گوید: برداشت نادرست ماموران اداره قاچاق کالا باعث دشوارتر شدن روند تامین سوخت شناورهای ماهیگری شده است.

غلامرضا دهقانی، مدیرعامل تعاونی صیادان خوزستان به خبرنگار ایلنا می‌گوید: برداشت اشتباه مسئولان مبارزه با قاچاق کالا در استان خوزستان از مصوبه پیمایش شناورها باعث گرفتاری صیادان این استان شده است.

وی در توضیح این مشکل  گفت: به موجب این مصوبه که برای جلوگیری از جابجایی محموله‌های قاچاق در سازمان مبازره با قاچاق کالا و ارز تصویب شده است، عملکرد شناورها بر مبنای مسیرهای تردد و میزان سوخت مصرفی آنها مورد بازبینی ماموران قرار می‌گیرد.

دهقانی ادامه داد: گرفتاری صیادان خوزستانی با این مصوبه از جایی شروع شده است که ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای استان خوزستان، تردد و سوختگیری شناورهای صیادی را مورد بررسی‌های موشکافانه خود قرار داده‌اند، غافل از اینکه شناورهای صیادی در جستجوی گله‌های آبزیان مسیرهای متعددی و متفاوتی را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: شغل صیادی به نوعی است که باید به دنبال گله‌های ماهی چندین بار مسیر خود را عوض کرد و همچنین چندین روز به‌دنبال صید در دریا چرخ زد. به همین دلیل میزان مسیر پیموده شده و سوخت مصرفی آنها متفاوت و تاحدودی غیرمتعارف است و همین مسئله باعث شده برداشت نادرستی از فعالیت ماهیگیران شکل بگیرد.

مدیرعامل تعاونی صیادان خوزستان با بیان اینکه تامین نشدن سوخت شناورهای صیادی به معنی توقف تردد این شناورهای خواهد بود، گفت: موقع صید زمان محدودی است و هر روز تاخیر یا توقف در فعالیت شناورهای صیادی می‌تواند معاش زندگی خانواده‌های ماهیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

این مقام تعاونی گفت: تامین سوخت شناورهای صیادی از گذشته با دشوار‌هایی روبرو بود که سوءتفاهم اخیر این دشواری را تشدید کرد. قطع یقین دغدغه ماموران برای ماهیگیران قابل درک است اما توقع ما این است که روند اجرای قانونی باعث پیچیده‌تر شدن فعالیت‌های صیادان منجر نشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز