خبرگزاری کار ایران

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان:

دولت از ورود شناورهای عراقی به آب‌های ایران جلوگیری کند/چه کسی مجوز صید در آب‌های ایران را صادر می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۱۹

حدود ۲۰۰۰ شناور عراقی به صورت شبانه روز در آب‌ها و صیدگاه‌های استان خوزستان صیادی می‌کنند بی‌آنکه مسئولان استانی بدانند چه کسی مجوز آنها را صادر کرده است.

علی دانش‌مهر (معاون صید و ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان) به خبرنگار ایلنا گفت: نزدیک به ۲۰۰۰ شناور عراقی با صید در صیدگاه‌های خوزستان منابع آبی ایران را با تهدید جدی روبه‌رو خواهد کرد. این درحالی است که تعداد شناورهای خوزستانی در این صیدگاه‌ها به ۵۰۰  دستگاه هم نمی‌رسد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که صیادان عراقی حتی در هنگام شب هم صید خود را متوقف نمی‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت معیشتی صیادان خوزستانی گفت: صیادان خوزستانی وضعیت درآمدی مناسبی ندارند، به همین دلیل ورود دولت برای جلوگیری از فعالیت صیادان عراقی امری جدی محسوب می‌شود.

معاون صید و ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان افزود: شناورهای صیادی عراق در حالی وارد آب‌های ایران می‌شوند که ما نمی‌دانیم چه کسی برای آنها مجور صادر کرده است و اینکه آیا برای صیادی در آب‌های ایران مجوز دارند یا خیر؟

دانش‌مهر با انتقاد از عملکرد یگان حفاظت دریایی گفت: یگان حفاظت دریایی در بررسی و کنترول صیدگاه‌ها عملکرد قابل قبولی ندارد زیرا اغلب آنها سال‌های پایانی خدمت خود را می‌گذرانند و حتی سوختی ندارند که بتوانند به مناطق دریایی سرکشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز