خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی مسئولین ایمنی و بهداشت کار:

کارفرما باید اول از همه آموزش ایمنی ببیند/در حوادث کار همیشه کارگر مقصر نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۷۳۰

عضو هیات مدیره کانون عالی مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور می‌گوید تا زمانی که کارفرمایان به الزمات ایمنی کار توجه نداشته باشند، نمی‌توان نسبت به توجه مو به موی کارگران به مسائل ایمنی امیدواری داشت.

«محمد گنجی کیا» عضو هیات مدیره کانون عالی مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: هر وقت صحبت از بالا رفتن آمار حوادث کار می‌شود این تصور به اذهان عمومی متبادر می‌شود که حوادث کار مربوط به رعایت نکردن ضوابط ایمنی کار توسط کارگران می‌شود. این در حالی است که کارفرما به عنوان کسی که در راس هرم مسئولیت‌ها در محیط کار قرار دارد باید قبل از هر کسی الزمات ایمنی و بهداشت کار را بشناسد، آموزش ببیند و آن را به کارگران خود منتقل کند، در غیر این صورت نباید از کارگران انتظار معجزه را داشت.

عضو هیات مدیره کانون عالی مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور در ادامه با بیان اینکه هم اکنون دو مرکز «سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای» و «مرکز تحقیقات و تعلیمات و حفاظت و بهداشت کار» مسئولیت آموزش‌ها در این حیطه برعهده دارند، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مسئول آموزش‌های مهارتی ایمنی و مرکز تحقیقات و تعلیمات مباحث تئوریک این حیطه را آموزش می‌دهد.

گنجی کیا با بیان اینکه کارفرمایان پیش از تایید صلاحیت  برای شروع کار نیازمند به گذارن دوره‌های فوق‌الذکر هستند، افزود: اگر کارفرمایان به آموزش‌هایی که دیده‌اند پایبند باشند دیگر جای نگرانی بایت مسائل ایمنی نیست این در حالی است که هم اکنون به علت نگاه‌های هزینه و فایده که در فرایند تولید وجود دارد کارفرمایان برای ایمنی کارگاه هزینه چندانی نمی‌کنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور در پایان افزود: همین دست حساسیت‌ها موجب شد که در  سال ۱۳۸۹ شورای عالی حفاظت فنی آیین اجباری شدن آموزش‌های ایمنی و بهداشت کار برای پیمانکارن، کارگران و کارآموزان را تصویب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز