خبرگزاری کار ایران

واکنش عضو کمیسیون آموزش مجلس به تجمعات معلمان آزاد و نهضتی ها/ آموزش و پرورش توان ساماندهی نیروهای سرگردان خود را ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۲۱۹

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای نهضتی‌، حق‌التحریسها، معلمان آزاد و... همه یک درخواست مشخص دارند، گفت: آموزش و پرورش قدرت ساماندهی نیروهای سرگردان خود را ندارد.

به گزارش اخبار دریافتی یلنا سیدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به اعتراضات اخیر نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش واکنش نشان داد.

سیدمحمد جواد ابطحی با اشاره به اعتراض معلمان آزاد آموزش و پرورش مبنی بر عدم بهره‌مندی از حق بیمه و حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، گفت: ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش مسئله مهمی است که باید برای آن فکری کرد چراکه این وزارتخانه با وجود آنکه هر سال از طریق آزمون به جذب نیروهای جدید اقدام می‌کند مملو از نیروهای سرگردانی است که سراب استخدام را در سر می‌پرورانند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهضتی‌ها، آموزش‌یاران، مربیان بهداشت، حق‌التحریرها و معلمان آزاد همه یک درخواست مشخص دارند که آموزش و پرورش قدرت تغییر شرایط ندارد، گفت: بسیاری از مدارس غیردولتی توان بیمه این معلمان را نداشته ضمن آنکه ساعت کاری اکثر آن‌ها از میزان استاندارد بسیار پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: این مدارس باید قوانین خاص داشته باشند مثلا درصدی از بیمه معلمان را متقبل شوند تا امکان بیمه نیز برای آن‌ها فراهم شود.

ابطحی ادامه داد: کمبود نیرو در یک سری مدارس و شهرها و مازاد آن در یک سری دیگر نشان از نقص در سیستم توزیع نیروها و کلاس‌بندی‌ها دارد، هرچند سال‌ها این مشکل با جذب حق‌التدریسی‌ها برطرف شده است اما اکنون این افراد چندین سال معلمی کرده‌اند به دنبال احقاق حقوق از دست رفته خود با فشار به مجلس و دولت هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معلوم نیست این درخواست‌ها و اعتراض‌ها تا کی ادامه خواهد داشت در حالی که رشد دانش‌آموزی و فضای آموزشی تقریبا متوقف شده و امکانات و بودجه آموزش و پروش برای این اقدام کافی نیست، افزود: 97درصد بودجه آموزش و پرورش صرف مسائل جاری و حقوق می‌شود و 3 درصد به عمرانی، سرانه و مسائل تربیتی می‌شود، لذا به‌معنای واقعی امکان جذب‌های بیشتر وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز