خبرگزاری کار ایران

شوراهای اسلامی کار شهر‌ری و شرق‌تهران خواستار شدند:

اقدام سریع دولت برای پس‌گرفتن لایحه اصلاح قانون کار

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۵۷۴

در جلسه مشترک نمایندگان صنفی کارگران مناطق شهر‌ری و شرق‌تهران بر ضرورت اقدام دولت برای بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار تاکید شد/ محجوب: اگرچه بازگشت لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید اما توقع کارگران از دولت برای بازپسگیری این لایحه به‌جاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گردهمایی ماهانه اعضای شوراهای اسلامی کار واحدهای تولیدی مناطق  شهری‌ری و شرق تهران که روز گذشته برگزار شد، کارگران حاضر به اتفاق از دولت خواستند تا برای اثبات حُسن نیت خود در برابر جامعه کارگری هم شده، تا قبل از هفته کارگر لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس پس بگیرد.

در جلسه مذکور که باهماهنگی تشکیلات خانه کارگر شرق تهران در محل کارخانه ماشین‌سازی پارس، برگزار شده بود، موضوعات دیگری همچون مسائل معیشتی و اقتصادی کارگران مطرح شد.

همچنین علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز که به عنوان میهمان در این جلسه حضور داشت، با به‌جاخواندن این انتظار کارگران از دولت، گفت: اگرچه کمیسیون اجتماعی مجلس در اقدامی جداگانه موضوع استرداد لایحه مذکور به دولت را تصویب کرده‌است اما کارگران حق دارند که از دولتی که شعار حمایت از تولید را می‌دهد انتظار بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار را داشته باشند.

دبیرکل خانه کارگر با یادآوری اعتراضاتی که از سوی گروه های مختلف صنفی کارگری در رابطه با بررسی لایحه معیوب اصلاح قانون کار در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته بود، گفت: این واکنش واحد میان گروه های مختلف صنفی بیانگر حساسیت جامعه کارگری ایران در برابر مسائل صنفی است و جای تقدیر دارد.

وی در عین حال بایادآوری اینکه جدا از تمامی اقدمات صورت گرفته از طرف شخص وی با رئیس جمهور در خصوص ضرورت بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار مکاتبه شده است، افزود: قانون کار بعد از قانون اساسی فراگیر ترین مقررات جاری در کشور محسوب می‌شود و به لحاظ تاثیر مستقیمی که برسرنوشت نیروی کار دارد، بازپسگیری آن از سوی کارگران به معنای معیاری سنجش عملکرد دولت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز