خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

مدعیان بالا بودن مزد خود را به خواب نزنند/ قاچاق کالا دلیل بیکاری کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۲۰۹

یک فعال صنفی کارگری می گوید مدعیان بالا بودن سهم مزد در هزینه های تولید خود را به خواب زده اند و متوجه نیستند که قاچاق کالا نفس تولید را به شماره انداخته و لشگری عظیم از کارگران بیکار به راه انداخته است.

«عزیزه شریفی» فعال صنفی کارگری در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: بر خلاف آنچه که توسط برخی کارفرمایان و شماری از مقامات دولتی عنوان می شود این مزد نیست که موجب بالا رفتن هزینه های تولید شده است بلکه این  قاچاق کالاست   که  لشگری عظیم از کارگران بیکار به راه انداخته و  موجب متضررشدن تولیدکنندگان شده است.

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا، افزود: اگر دولت از صنعت کاشی و سرامیک حمایت در خوری انجام داده بود، حالا شاهد آن نبودیم که بازار داخل از کالاهای قاچاق اشباع شود و تولیدکنندگان در کارخانه های خود را با وجود دپو شدن  حجم عظیمی از تولیداتشان ببندند.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه کوته‌نگری به پای ثابت سیاست گذاری های اقتصادی بلند مدت کشور تبدیل شده‌است، افزود: نمود این مسئله را را می توان در تعیین مزد دید.

وی  گفت: هجمه به مزد موجب شده که به معیشت کارگران در برنامه ریزی های اقتصادی توجه کافی نشود به این خاطر در سالیان گذشته مزد هیبچگاه متناسب با هزینه های زندگی افزایش نیافت.

عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران در عین حال به رسمیت شناخته شدن محاسبات مربوط به سبد معیشت در تعیین حداقل دستمزد سال 96 را گامی موثر در جهت جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران دانست و افزود: گرچه هزینه های سبد معیشت خانوارهای کارگری به صورت کامل در حداقل دستمزد سال 96 لحاظ نشده است اما می توان امیدوار بود که در سال های آتی مزد بر اساس هزینه های سبد معیشت واقعی شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز