خبرگزاری کار ایران

کارگران بیکارشده فولاد زاگرس همزمان با سفر وزیر کار به کردستان مطرح کردند؛

بیکاری و وضع نزار معیشت مردم قروه؛ نتیجه ‌کم‌توجهی مسئولان

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۷۱۱

کارگران کارخانه منحل شده فولاد زاگرس همزمان با سفر وزیر کار به کردستان از انحلال این کارخانه انتقاد کردند.

همزمان با سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان کردستان جمعی از کارگران بیکارشده فولاد زاگرس با ایلنا تماس گرفتند و از بیکاری و وضعیت معیشتی خود انتقاد کردند.

این کارگران می گویند بعد از  انحلال کارخانه به دستور وزارت کار در اسفند 92، چهارصد کارگر متخصص صنعت فولاد به صورت مستقیم و 1600 نفر به صورت غیرمستقیم بیکار شدند.

آنها می‌گویند: معیشت مردم شهرستان قروه به این کارخانه بستگی تمام داشت و  این انحلال، خانواده‌های بسیاری را با مشکل مواجه کرد. بیکاری، کارگران فولاد قروه را به سمت مشاغل کاذب از جمله دستفروشی سوق داده و سالها سابقه بیمه آنها از بین رفته‌است.

کارگران فولاد قروه می‌گویند: مدت سه سال هست که بیکار هستیم؛ با وجود نامه نگاری ها متعدد درطول سفر ریاست جمهوری، وزیر صنعت و معدن و معاونینش به استان تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفته‌ایم که این برخلاف وعده رئیس جمهور در زمان تبلیغات انتخاباتی و سفرش  به کردستان است که قرار بود مشکل بیکاری را حل کند.

این کارگران با بیان این که از وزیر کار می‌خواهیم به این مساله رسیدگی کند، تاکید کردند: ما کارگران ناامید قروه آنقدر وعده و وعید توخالی شنیده‌ایم که هیچ امیدی به آینده نداریم؛ مسئولان اگر می‌خواهند به داد مناطق محروم برسند، باید در عمل آستین‌ها را بالا بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز