خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی از محل بودجه عمومی درآمدی ندارد/دولت تعهداتش را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۳۸۵

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است و منابع و مصارفی دارد و در آمدی از محل بودجه عمومی ندارند از این رو اگر تامین اجتماعی بیش از سرانه درمان به دلیل تصمیمات دولت هزینه کند دولت باید تعهدات خود را پرداخت کند.

به گزارش ایلنا، «سید تقی نوربخش» مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است و منابع و مصارفی دارد و در آمدی از محل بودجه عمومی ندارند از این رو اگر تامین اجتماعی بیش از سرانه درمان به دلیل تصمیمات دولت هزینه کند دولت باید تعهدات خود را پرداخت کند.

وی افزود: همه مصارف سازمان تامین اجتماعی در مواردی چون بیمه قالیبافان نقدی است اما منابع ما که باید تامین شود تعهدی هستند و سازمان از دولت طلبکار است. به همین خاطر یک عدم تعادل میان منابع و مصارف ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص انتقادات به عدم پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی به علت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرده که  با مراکزی که دفترچه بیمه تامین اجتماعی را نپذیرند به صورت جدی برخورد می‌شود. دود نقصان در سیاست‌گذاری‌ها نباید به چشم بیمه شدگان برود.

نوربخش با بیان اینکه شرکت‌های دارویی تامین اجتماعی هزار  میلیارد تومان از وزارت بهداشت طلبکار هستند، گفت: آمادگی داریم از 18 هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی در سال 95 از دولت که مورد قبول سازمان مدیریت است، مطالبات وزارت بهداشت به صورت تهاتری پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز