خبرگزاری کار ایران

در مدت یک دهه اتفاق افتاد:

جمعیت «در سن کار» به 8.5 میلون نفر رسید

کد خبر : ۴۵۵۵۶۳

کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: جمعیت در سن کار (بالای 10سال) در سال 1384 برابر با 56.8میلیون نفر بود که با 15درصد رشد در سال 1394 به 65.3میلیون نفر رسیده است

به گزارش ایلنا، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، جمعیت در سن کار (بالای 10سال) در سال 1384 برابر با 56.8میلیون نفر بود که با 15درصد رشد در سال 1394 به 65.3میلیون نفر رسیده است.

«عیسی منصوری» اظهار داشت:  با توجه به افزایش قابل ملاحظه میزان جمعیت در سن کار و بنا بر برخی تعاریف، کشور با پنجره فرصت جمعیتی روبه رو است.

پنجره جمعیتی به شرایطی اتلاق می شود که تعداد جوانان یا افراد فعال در سنین کار یا به عبارتی جمعیت تولیدکننده در یک کشور به طور قابل توجهی بیشتر از افراد سالمند و کودک و نوجوان یا جمعیت مصرف کننده است.

منصوری افزود: این پنجره فرصت و پتانسیل بالقوه جمعیتی، نیازمند فراهم آوردن محیط و بسترهای اجتماعی، اقتصادی،سیاسی و فرهنگی و اتخاذ خط مشی های مناسب است و صرف گشودن پنجره جمعیتی نمی تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی شود.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری تابستان امسال را 12.7 درصد اعلام کرده است. روند تغییرات این نرخ حاکی از آن است که این شاخص نسبت به تابستان گذشته 1.8 درصد و نسبت به بهار 1395 معادل 0.5 درصد افزایش داشته است.

تعداد شاغلان کشور در تابستان 1395 برابر با 23 میلیون و 31هزار و 464 نفر بوده که نسبت به تابستان سال قبل (1394) 628 هزار و 16 نفر افزایش یافته است.

همچنین در فاصله یاد شده، نسبت اشتغال ( نسبت تعداد شاغلان به جمعیت 10 ساله و بیشتر) با 0.6 درصد افزایش از 34.7 درصد به 35.3 درصد رسیده ­است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز