خبرگزاری کار ایران

کارگران پارس سرام خواستار اجرا ی طرح طبقه بندی مشاغل هستند

کد خبر : ۴۴۴۷۰۳

کارگران کارخانه پارس سرام خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای افزایش دستمزد‌هایشان را در این واحد تولیدی هستند.

منابع خبری در این واحد تولیدی گزارش کردند نزدیک به۳۰۰ کارگر رسمی وقراردادی شاغل در کارخانه پارس سرام هستیم که که از سال ۹۱ بدنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این واحد تولیدی هستیم.

به گفته کارگران این کارخانه این وضعیت در حالی است که در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تاکید شده است

طبق اظهارات کارگران این واحد تولیدی مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد جمعیت ۳۰۰ نفری کارگران که تعداد ۷۰ نفر به صورت رسمی مشغول کارندباعث شده است تا درآمد مزد بگیران این کارخانه در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

به گفته آنان یکی از دلایل مخالفت کارفرما با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل همسان شدن دستمزد کارگران قرار دادی با کارگران رسمی است که به بهانه مشکلات مالی قصد عملیاتی کردن این طرح را ندارد.

آن‌ها در ادامه با اشاره به «ماده ۵۰ قانون کار» گفتند: بر اساس ماه ۵۰ قانون کار، وظیفهٔ پیگیری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده مشاغل کارگاههای خود را ارزیابی نکرده باشند، بر عهدهٔ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته این کارگران  مسئولان وزارت کار در مورد مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران شرکت پارس سرام پاسخگو نیستند وظاهرا در این زمینه هیچ پافشاری ندارند.

در عین حال منابع خبری ایلنا در خصوص وضعیت پرداخت دستمزد کارگران پارس سرام گفتند: صرف‌نظر از همه کاستی‌هایی که در مورد شرایط مزدی کارگران این واحد تولیدی وجود دارد اما دست کم در مقایسه با شرایط سال گذشته کافرمای این واحد تولیدی به وضعیت پرداخت به موقع دستمزد کارگران توجه خیلی بهتری دارد بطوری که در عمل دستمزد کارگران در هر ماه پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز