خبرگزاری کار ایران

یک ماه از مطالبات کارگران پارس قو پرداخت شد/ ادامه تجمع صنفی مقابل درب کارخانه

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۳۸۵

در حالی که اعتراضات آرام صنفی بیش از 70کارگر کارخانه پارس قو امروز (شنبه 6 آذر ماه) ادامه دارد، یکی از کارگران این واحد صنعتی از پرداخت یک ماه از معوقات مزدی کارگران خبر داد.

تعدادی از کارگران این واحد تولیدی با اعلام این خبر گفتند: صرف نظر از این که صبح امروز  (6 آذرماه) معادل یک ماه از مجموع 3 ماه معوقات مزدی کارگران رسمی وقرار دادی پرداخت شده است اما نگرانی از وضعیت نامعلوم کارخانه  باعث شد تا آنها امروز نیز اعتراضات صنفی خود را دنبال کنند.

به گفته منابع خبری ایلنا در این واحد تولیدی ، تقریبا از روز دو شنبه  (یکم آذر ماه )حدود  70کارگر کارخانه پارس قوتهران در حال برپا کردن اجتماعات صنفی هستند.

از قرار معلوم این چندمین مرتبه‌ای است که کارگران این واحد تولیدی در سال جاری بابت معوقات مزدی خود دست به برپایی اجتماعات صنفی زده‌اند.

آنان بابیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه وتامین امنیت شغلی هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری شهرستان  پاسخ مشخصی به این خواسته‌های کارگران داده نشده است.

به گفته این کارگران، مجموع مطالبات  باقی مانده کارگران رسمی وقرار دادی دو ماه مزد معوقه ودست کم سه ماه حق بیه پرداخت نشده به تامین اجتماعی  است که از کارفرمای انتظار دارند ضمن بر طرف کردن مشکلات بیمه ای کارگران قرار دادی مابقی مطالبات سال جاری آنان را پرداخت کند.

علاوه بر این این کارگران مدعی هستند که از سه شنبه (25 آبان ماه) تاکنون فعالیت این واحد تولیدی به دلیل قطع گاز،  بامشکل مواجه است به طوری که مدیریت اداری هر چند روز یکبار به صورت پیامکی آنها را از ادامه وقفه در فعالیت کارخانه باخبر می‌کند.

گفته می‌شود، در کارخانه روغن نباتی قو  واقع در جنوب تهران ؛ حدود 260 کارگرقراردادی و رسمی حضور دارند که از از سه شنبه (25 آبان ماه) این تعداد کارگر به بهانه بازسازی کارخانه  بیکار و بلاتکلیف شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز