خبرگزاری کار ایران

محمد باقر نوبخت:

امکان بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار وجود دارد

محمدباقر نوبخت در دیدار از خبرگزاری ایلنا گفت: اگر کارگران و کارفرمایان با لایحه اصلاح قانون کار مخالف باشند، امکان بازگشت این لایحه از مجلس وجود دارد.

«محمد باقر نوبخت»، معاون رئیس جمهور در دیدار امروز صبح از خبرگزاری ایلنا در پاسخ به پرسش خبرنگار سرویس کارگری در ارتباط با امکان برگرداندن لایحه اصلاح قانون کار علیرغم مخالفت‌های شدید جامعه کارگری گفت: با رئیس جمهور صحبت می‌کنم و تلاش می‌کنیم جلسات مشترکی با علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و با حضور جامعه کارگری برگزار کنیم تا همه صداها شنیده شود.

وی بابیان اینکه باید از وزارت کار پرسید که در خصوص طرح درخواست بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار از مجلس شورای اسلامی چه اقداماتی انجام داده است؛ ادامه داد: اگر استراتژی کلی و نظرات کارگران و کارفرمایان بر برگرداندن این لایحه باشد، رئیس جمهور با توجه به علاقه‌ای که به کارگران دارد، تصمیم شایسته را خواهد گرفت و بدیهی است که امکان بازگرداندن لایحه وجود دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که چرا لایحه‌ای که در تدوین آن، سه جانبه گرایی لحاظ نشده، بدون تغییر به مجلس ارسال شده، گفت: بایستی حتما سه جانبه گرایی در نظر گرفته شود و طبیعی است که برای بهبود بازار کار، دولت باید نظرات شرکای اجتماعی را بشنود و آنها را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کند.

وی در پایان در برابر  این پرسش که چرا افزایش بن مسکن کارگران بعد از گذشت نزدیک به دو سال هنوز ابلاغ نشده، ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: انشالله به زودی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۲۳۸۴