خبرگزاری کار ایران

در بیانیه یک تشکل صنفی عنوان شد:

پرداخت‌های بی‌ضابطه و دستوری میراث دولت گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۹۶۷

به دنبال انتشار تصاویر منسوب به فیش‌های حقوقی مدیران سازمان تامین اجتماعی در شبکه‌های مجازی، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، به دنبال انتشار تصاویر منسوب به فیش‌های حقوقی مدیران سازمان تامین اجتماعی در شبکه‌های مجازی، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیانیه‌ای را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است.

مدتی است موضوع پرداخت های غیر متعارف حقوق مدیران دولتی در رسانه­ ها ـ محافل و حتی مسئولان دولتی و شبکه های اجتماعی به شکل معنی داری مطرح شده است شکی نیست که دولت وظیفه دارد که با هر اقدام غیر قانونی از ناحیه هر شخص حقیقی و یا حقوقی برخورد متناسب قانونی کند از جمله آن پرداخت های غیرمتعارف از بیت المال به افراد و اشخاصی است که طبق قانون استحقاق دریافت آنرا ندارند.

لذا زمانی که موضوع پرداخت غیر متعارف حقوق مدیرعامل بیمه مطرح شد و این اخبار اثبات شد  بلافاصله مدیر متخلف عزل و برکنار گردید و در مواضع قاطع و مشخص مسئولان دولتی بخصوص شخص رئیس جمهور محترم صراحتاً بیان شد که با هر تخلفی برخورد و ضمن عودت مبالغ غیر قانونی پرداخت شده شخص مدیر در هر سمت، پست و مسئولیتی برکنار خواهد شد.

این موضع دولت یازدهم است ولی فراموش نکنیم که بسیاری از این نوع پرداختهای بی ضابطه و دستوری در دولت نهم و دهم شکل گرفته و به دولت فعلی به ارث رسیده است.

اما تعجب از کسانی است که امروز دایه دلسوزتر از مادر شده اند و بعضاً تقوی را هم زیر پا می گذارند و با خبری که صحت و سقم آن هنوز به اثبات نرسیده قصد موج سواری یک جناح سیاسی را دنبال می کنند لذا برای تشویز اذهان این دسته از دوستان توجه آنها را  به کارنامه دولتهای نهم و دهم جلب می کنیم که پس از گذشت نزدیک به سه سال از پایان کارشان هنوز پرونده های تخلفات اداری و مالی جدیدی کشف و به جریان دادرسی قضایی احاله میشود وقتی گزارشات دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور که دو نهاد نظارتی عالی هستند را در مورد عملکرد دولت گذشته مشاهده می کنیم عدد تخلفات مثنوی هفتاد من می‌شود این جدای از سوء تدبیرها و مدیریت های احساسی و هیجانی است که حاصل آن به ارث گذاشتن مجموعه مشکلاتی است که حل آن نه به عمر یک دولت بلکه نیازمند چندین دولت مدیر و مدبر است که با صرف هزینه های سنگین اجتماعی ـ اقتصادی شاید بتواند ماله ای بر خرابی های ببار آورده بکشد در این میان رسانه ای که منتسب به یکی از مهمترین ارکان نظام است اصل عدالت و تقوی را زیر پا گذاشته و با هدف تخریب دولت استفاده از هر وسیله ای را برای خود مباح می‌داند و ذهن را به این جمله معروف که هدف وسیله را توجیه میکند منحرف می نماید که این نه در شأن آن رسانه است و نه انطباقی با تعالیم اسلام و اهدافی که ما برای آن انقلاب کرده ایم دارد.

در شرایطی که کشور احتیاج به آرامش، وحدت و همدلی برای مقابله با مشکلات عدیده داخلی و خارجی دارد دامن زدن به مسائلی که به نوعی خود دولت هم در پی حل آنست یک اشتباه تاریخی و غیر قابل گذشت است. تخریب دولت در این شرایط به هیچ وجه به مصلحت عمومی نیست و اگر برخی تصور میکنند با ایجاد غائله های سیاسی میتوانند در رأی و نظر مردم که در دو انتخابات مهم پیام خود را بخوبی اعلام کرده اند کوچکترین خدشه ای برای آزمونهای سیاسی آینده ایجاد کنند سخت در اشتباهند و طرح این مسائل عزم مردم را در راه خود جدی تر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز