خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

تأمین منابع مالی پایدار بخش درمان به اندازه طرح تحول سلامت اهمیت دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۸۸۳

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه همکاری و همدلی بانک رفاه کارگران، سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت برای تأمین هزینه‌های درمانی نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است، اظهار داشت: در نتیجه این همکاری سازوکار پایداری برای تأمین هزینه‌های سلامت ایجاد شده است که اهمیت آن کمتر از طرح تحول سلامت نیست.

به گزارش ایلنا، سیدتقی نوربخش در همایش مشترک مدیران وزارت بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران، اظهار داشت: این همکاری سه جانبه در یک بستر کار‌شناسی شکل گرفته است که کاری ارزشمند است و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته داروخانه‌ها نیز می‌توانند در همین چارچوب مطالبات خود را دریافت کنند.

نوربخش با تأکید بر اینکه این طرح باید با جدیت ادامه یابد و مشکلات احتمالی آن نیز با همکاری طرفین برطرف شود، گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان خریدار خدمات درمانی وظیفه دارد که به اسناد پزشکی با دقت رسیدگی کند و رسیدگی به اسناد باید به گونه‌ای باشد که حقوق ارائه دهنده و خریدار خدمت حفظ شود.

وی افزود: همدلی و همفکری سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاهی فرصتی است که باید برای رفع مشکلات مردم و ارتقاء خدمات درمانی از آن استفاده شود.

نوربخش با بیان اینکه طرح تحول سلامت نیازهای مردم در حوزه سلامت را پاسخ داده است و باید با جدیت ادامه یابد، گفت: موفقیت این طرح نیازمند همدلی و همراهی همه بخش‌ها و اجزای نظام سلامت است و سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان یکی از اجزای نظام سلامت در موفقیت طرح تحول سلامت مشارکت دارد.

وی اظهار داشت: برای تحقق برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه درمان و اجرای طرح تحول سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش اساسی داشته‌اند. همکاری و هماهنگی این دو وزارت‌خانه به دور از شعارزدگی انجام شد و نتیجه این هماهنگی نیز موفقیت طرح تحول سلامت است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید موضوع درمان به عنوان اولویت اصلی دولت مطرح شده است و این موضوع برای تمامی اجزای نظام سلامت فرصتی ارزشمند است، افزود: ما در سازمان تأمین اجتماعی سعی کرده‌ایم که سیاست‌های دولت را دنبال کنیم و از نظر تجهیز منابع بخش درمان گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

نوربخش ادامه داد: دولت و سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین هزینه‌های طرح تحول سلامت تلاش زیادی می‌کنند و واقعاً در این رابطه موفق بوده‌ایم و شاهد کاهش مشکلات مردم در حوزه درمان هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم مدیریت صحیح و بهینه منابع مالی در بخش سلامت تأکید کرد و گفت: در رابطه با هزینه‌ها و مصارف حوزه سلامت همواره باید دقت و توجه لازم صورت گیرد. بدون شک منابع مالی ما محدود است و باید هزینه‌ها با دقت انجام شود.

نوربخش همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیمارستان‌های تأمین اجتماعی را زمینه ساز بهبود و ارتقاء خدمات درمانی این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی در کنار خرید خدمات درمانی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی؛ بخشی از خدمات درمانی مورد نیاز جامعه تحت پوشش را از طریق مراکز درمانی ملکی این سازمان به جامعه تحت پوشش ارائه می‌دهد. ارائه خدمات مطلوب تأمین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی، نیازمند همکاری و همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است و امیدواریم همکاری و هماهنگی در راستای خدمت رسانی مطلوب مردم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز